Nem a rajthely, nem a taktika, hanem a vezetői tudás, illetve a nem tudás és az autók műszaki hibái döntötték el a Forma-1 világbajnokság harmadik futamát. A biztonsági autó négyszer hajtott a pályára, így a verseny végül folyamatos izgalmat biztosított a nézőknek.
Juan Pablo Montoya borzolta először a kedélyeket, mert már a felvezető körben megpördült, de tovább autózott. Giancarlo Fisichella viszont nem tudott elrajtolni, az olaszt a boxutcába vitték és onnan vágott neki az 58 körös futamnak, ám amikor kihajtott szinte azonnal megpördült.
A rajt után Christian Klien, Felipe Massa, és Nico Rosberg akadtak össze, utóbbi kettőnek összetört az autója és feladták a versenyt. Ugyanakkor David Coulthard és Jarno Trulli autója is összeért, az olasz is idő előtt ment tusolni.
Az elhullott autók miatt a rendezőség beküldte a biztonsági autót a pályára. Button nem tudta megtartani első helyét, a safety car távozásakor Alonso azonnal megelőzte őt, de nem hajthatott túl sokáig. Hiszen Christian Klien, valószínűleg a futómű hibája miatt, összetörte autóját. Ekkor a biztonsági autó ismét a pályára hajtott, amikor Button újra elszúrta, mert Räikkönen ugyanúgy előzte meg, mint korábban a világbajnok.
Egymást sem kímélte a két McLaren (Vezess.hu)
A hétszeres világbajnok betlizett
Michael Schumacher is hibázott, túl gyorsan érkezett a célegyenesbe és nekicsúszott a palánknak, összetörve a másik Ferrarirt. Így immár harmadszor is a pályára jött a biztonsági autó. Az új rajt előtt Alonso mögött a két Midland autózott, akik feltartották a mezőnyt, így a spanyol elhúzhatott üldözői elől. Egy kör után azonban ismét a pályán volt a biztonsági autó, mert Liuzzi is falhoz csapta autóját.
Néhány körrel később, akár a menetrendszeri buszjárat, érkezett a következő kieső, Juan Pablo Montoya ugyanúgy elrontotta a célegyenesre fordító kanyart, mint Schumacher. Habár neki sikerült megfogni az autót, de ahogy megütötte a McLaren alját, az megadta magát.
A verseny végére Jenson Button biztosította a csattanót, mert két kanyarral a vége előtt tönkrement a Honda motorja. Button a lángoló autóval megpróbált eljutni a célig de 15 méterrel a kockás zászló előtt megállt a kocsi.
Ezzel az utolsó helyről induló Fisichella az ötödik helyen futott be, amellett, hogy csapattársa, Fernando Alonso megszerezte a Renault idei harmadik , saját maga második győzelmét. Másodikként Kimi Räikkönen futott be, aki így a pontversenyben is ezt a pozíciót foglalja el. A dobogó harmadik fokára a feljavult Toyotával Ralf Schumacher állhatott fel. Jól teljesítettek a BMW-k, hiszen mindkét autójuk pontot szerzett, de ki kell emelni Scott Speed teljesítményét is, aki pontot mentett a Toro Rossonak.
Ezt azonban nem tarthatta meg az amerikai, mert a versenybírók 25 másodperces büntetést szabtak ki rá, miután sárga zászló mellett előzte meg Coulthardot. A világbajnok újabb győzelmével mind a Renault, mind Fernando Alonso jelentős pontelőnyre tett szert, mielőtt a mezőny Európába visszatér.
Button is feladta a versenyt, de az utána érkezõk már nem tudták visszaszerezni körhátrányukat (Vezess.hu)
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1. Alonso Renault M 1h34’27″870 191.990 Km/h
2. Räikkönen McLaren Mercedes M + 0’01″829
3. R.Schumacher Toyota B + 0’24″824
4. Heidfeld BMW Sauber M + 0’31″032
5. Fisichella Renault M + 0’38″421
6. Villeneuve BMW Sauber M + 0’49″500
7. Barrichello Honda M + 0’51″900
8. Coulthard RedBull Ferrari M + 0’53″900
9. Button Honda M +1 kör #
10. Albers Midland Toyota B +1 kör
11. Speed Toro Rosso Cosw. M + 0’53″800 + 25 mp. büntetés
12. Sato S. Aguri F1 Honda B +2 kör
13. Ide S. Aguri F1 Honda B +3 kör
Kiestek:
14. Montoya McLaren Mercedes M +11 kör
15. Monteiro Midland Toyota B +18 kör
16. Liuzzi Toro Rosso Cosw. M +20 kör
17. M.Schumacher Ferrari B +25 kör
18. Webber Williams Cosworth B +35 kör
19. Klien RedBull Ferrari M +53 kör
20. Trulli Toyota B +57 kör
21. Rosberg Williams Cosworth B +57 kör
22. Massa Ferrari B +57 kör