Élet-Stílus

Baumgartner újra a Forma–1-ben?

European Minardi F1 Team néven neveztünk 2008-ra – mondta Paul Stoddart Melbournben, majd hozzátette: Úgy gondolom, jó, hogy visszatér ez a név, jó lesz a sportnak, hogy újra egy kiemelkedő „karakterrel” gazdagodik. Véleménye szerint a faenzai kiscsapat, szemben a nagy létszámú, személytelen óriáscsapatokkal, sokkal családiasabb, barátságosabb jellegű volt. Szinte mindenki méltányolta őket, és elismerték, hogy a rendelkezésre álló összegből képesek voltak így is pont(okat)ot szerezni.

Ezzel már most 12 nevezője van a 2008-as világbajnokságnak, ám koránt sem biztos, hogy a Minardi lesz a befutó. A Bernie Ecclestone-nal a 2008–2012 közötti időszakra a következő Concorde Egyezményt már aláíró hat csapat (Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso, Super Aguri, Midland) helye biztos, és nagy valószínűséggel az autógyártók (Mercedes, BMW, Honda, Toyota, Renault) is ott lesznek a mezőnyben, bár ehhez nekik is alá kell írniuk az egyezményt.

Többen is pályáznak

A múlt héten elfogadott 2008-as szabályok azonban tizenkettőben maximalizálták a csapatok számát, így elvileg csak egyetlen csapatnak jut hely. Ám Paul Stoddart mellett, köztudott, hogy a Prodrive és Eddie Irvine is egy Forma–1-es csapat létrehozásán fáradozik, de Eddie Jordan is nehezen bírja benzingőz nélkül. Egyelőre nem tudni, hogy ők neveztek-e, mert az FIA még nem hirdette ki, kiknek a nevezéseit fogadta el.


Baumgartner újra a Forma–1-ben? 1

Mindkét korábbi csapattulajdonos, Paul Stoddart és Eddie Jordan visszatérne az F1-be (Vezess.hu)

Bár nem szép dolog, de miután Paul Stoddart és az FIA, illetve annak vezetője, Max Mosley között az utóbbi években komoly nézeteltérések voltak, elképzelhető, hogy az FIA olyan csapatot enged a rajthoz állni, amellyel kevesebb problémája lehet a jövőben.

A magyar pilóta is szerepet kaphat

Ha Stoddart lesz a befutó, akkor egy teljesen új csapatot kell építenie, hiszen tavaly, amikor eladta a Minardi-csapatot (a nevet megtartotta), ami Toro Rosso néven fut jelenleg, akkor a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a csapat faenzai székhelyét és dolgozóit is átvette. A hírek szerint Ledburyben (Anglia) lenne a Minardi-csapat új központja.

A kis csapatokat az is segíti, hogy az FIA eltörölte az új alakulatok számára a korábbi 48 millió dolláros nevezési díjat. Ez a nagy csapatok költségvetése 10-15 százalékának felel meg, ám egy kis csapat esetében a felhasználható pénz 30 százaléka is lehet. Mindazonáltal a Minardi visszatérésével megnyílhat az út ismét a fizetős pilóták előtt, akik erős szponzori háttérrel és kellő tehetséggel eljuthatnak a Forma–1-be. Így akár Baumgartner Zsolt is újra szerepet kaphat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik