Élet-Stílus

Felfüggesztették az átverős sms-szolgáltatást

Egyre több sms-szolgáltatást vehetünk igénybe. A hasznos és praktikus megoldások fejlesztői mellett azonban megjelentek azok is akik a lehetőségeket szabálytalanul a felhasználó megkárosítására használják.

Az emelt díjas sms-es szolgáltatások egy mostanában terjedő formája közvetlenül szólítja meg a telefontulajdonosokat, úgy hogy a felhasználó gyanútlanul egész komoly költségekbe verheti magát, anélkül, hogy erre bármilyen jel utalna.

A sikamlós témákkal leggyakrabban a férfiakat verte át az élelmes szolgáltatásüzemeltető, hiszen a kiküldött üzenetekre választ váró cég, csábító sms-ekkel bombázta meg az telefontulajdonosokat.

„Szia, nem ismerjük egymást, a barátnőmtől kaptam a számod. Szívesen ismerkednék veled, mert uncsizom, és vágyom egy kedves férfihangra. Ugye visszahívsz? Flóra és Heni” üzenetre választ küldők 720 forintot dobtak ki az ablakon a szám egyszerű visszahívása esetén. A hiúság áldozatai számát pontosan nem ismerjük, de az bizonyos, hogy sokan nem örülnek majd havi számlájuk összege láttán.

A megtévesztett felhasználókat a sms-t küldő cég „elfelejtette” tájékoztatni az emelt díjas szolgáltatás áráról, így az azt működtető tartalomszolgáltató – Pantel – már fel is függesztette a szabálytalanul működő becsapós szolgáltatást.

A Pantel vizsgálatot rendelt el a felelősség kiderítésével kapcsolatban, amely végeredményeképpen azt állapította meg, hogy az ügyfelük szabálytalanságot követett el a felhasználók irányában, mindezek ellenére – az origo információi szerint – szerződést nem bontott az átverős céggel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik