Élet-Stílus

Borhamisítók képviselik Magyarországot

admin
admin

2006. 03. 24. 10:05

Nemzetközi botránytól tartanak hazai borászati szakértők amiatt, hogy egy borhamisításért megbüntetett társaság is részt vehet az agrártárca tulajdonában lévő Agrármarketing Centrum (AMC) Kht. közösségi standján a vasárnap kezdődő, Prowein elnevezésű düsseldorfi szakkiállításon.

A Világgazdaság írása szerint az Országos Borminősítő Intézet (OBI) kedden hozta nyilvánosságra, hogy a szigetcsépi Szigetvin Kft.-t 9,8 millió forintos minőségvédelmi bírsággal sújtotta, mert hamisított bort állított elő, és azt forgalomba hozatali szándékkal birtokolta. A cég szerepel a német rendezvényre utazó vállalkozások listáján. Szakértők szerint a hamisítás ellen küzdő borgazdaság számára hátrányos lehet, ha a vétkesnek minősített társaság is képviseltetheti magát a magyar borászatokat népszerűsítő düsseldorfi standon.

Jogi eszközökkel már nem tudjuk elérni, hogy a Szigetvint kizárjuk a kiállításra utazó cégek közül – mondta Pál József, az AMC ügyvezető igazgatója. A társaság a hónapokkal ezelőtt meghirdetett részvételi kritériumoknak megfelelt, és jelentkezési lapját a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa is láttamozta. Az eset miatt azonban az AMC máris a kiállítási feltételek szigorítására készül. Pál József közölte: két évig nem vehetnének részt közösségi marketingprogramokban azok, akiket borhamisításért bírsággal sújtottak. Az AMC szorosabb kapcsolatot alakít ki az OBI-val is, mivel most csak egy újsághirdetésből ismerhette meg a megbüntetett vállalkozások listáját.

Az AMC a düsseldorfi kiállításra 20 millió forintot fordít, amellyel húsz borászati cég megjelenését finanszírozza. A centrum saját forrásaiból az idén 80-90 milliót költ bormarketingre, így e célra 720 milliós éves keretének 12-13 százalékát szánja. További összegek egyelőre nem bővítik a forrásokat, mert a borászok nem hajlandók leróni a bormarketingre is felhasználható, 8 forintos literenkénti forgalomba hozatali járulékot az FVM-mel folyó elosztási és fizetéstechnikai viták miatt.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.