Élet-Stílus

Safety car a mindennapokra

A korábbi, Forma–1-es safety car alapjaira épülő modellel lépett piacra a Mercedes. Az SLK 55 AMG Ultimate Experience Asia akár amatőr versenyzők részére is megfelelő választás lehet.

Az SLK 55 AMG 5,5 literes V8-as motorja egyenesen a szériamodellből érkezik, és 360 lóerőt teljesít. Hogy a versenypályákon is elemében legyen, módosították a kipufogórendszert, a két krómozott ikercső még drámaibb koncertekre képes, mint az utcai modellé. Kapott kisegítő motorolajhűtőt, így a kötényből száműzött szériaködlámpák helyén, jobb oldalon az olajhűtő, balról pedig a váltóolaj hűtőradiátora látszik.

Csupán a szénszálas tetőnek és a műanyag hátsó üvegnek köszönhetően 25 kg-mal lett könnyebb az autó. Ebben nem elsősorban a kisebb tömeg a jó, hanem hogy a kocsi tömegközéppontja jóval lejjebb került, így kanyarban is nagyobb sebességgel haladhat.

Versenykörülmények az utakon

A felfüggesztés, a kerekek, valamint a fékrendszer a 2004–2005-ös Forma–1-es safety caréval megegyezik. 19 colos, ultrakönnyű kerekek találhatók a Mercedesen, amelyek a kifinomult kovácsolási technikának köszönhetően harmadával könnyebbek a hagyományos, alumíniumkerekeknél. Szintén a korábbi safety carból származnak az első 360 x 22 milliméteres, illetve a hátsó 330 x 26 mm-es féktárcsák, amelyekhez hat-, illetve négydugattyús nyergek kapcsolódnak.

Az alapváltozatnál jóval hatékonyabb hűtést kapott a kormányszervó olajszivattyúja, valamint a hátsó differenciálmű sem maradt hűtés nélkül, az autó oldalán található nyílások pedig a motortér légcseréjét segítik.


Safety car a mindennapokra 1

A V8-as, 5,5 literes 360 lóerős motor a szériaváltozatból érkezik (Vezess.hu)

Szintén versenykörülményekhez igazították a váltó vezérlését is. Természetesen megtalálható a kormányról is kapcsolható sebességváltó, de akár hagyományos módon is kiválasztható a megfelelő sebességfokozat. Manuális módban két különböző program közül lehet választani, mindkettő a korábbinál még gyorsabb váltást tesz lehetővé.

Az optimalizált tömegelosztás miatt az akkumulátort és a nyolcvanliteres versenytankot is alacsonyra helyezték. Ezzel az első és hátsó tengelyek közötti tömegelosztást is közel fele-fele arányban sikerült elosztani. Előre az össztömeg 52 százaléka, míg a hátsó tengelyre a maradék 48 százalék jutott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik