Amerikai autóktól szokatlan a hatsebességes manuális váltó (Vezess.hu)
Elsőként Detritban mutatták be az újjászülető modellt (Vezess.hu)
Hivatalosan még nem erősítették meg a hírt, de a névtelenség homályába burkolódzó bennfentesek szerint a “Camaro program” nagyon jó úton halad. A Detroiti Autókiállítás egyik slágerének számító autót 2010-re szeretnék szériaéretté tenni.Nagy sikerét minden bizonnyal a futurisztikus dizájn és a retro stílus keverékének köszönheti. A Camaro sikere nem véletlen, a közönség érdeklődéssel fogadta a Ford és a Dodge hasonló izomautóit is, a Mustangot, illetve a Chargert.
Az eredeti Camaro 1967-től volt a Chevrolet egyik meghatározó modellje, 2002-es megszüntetéséig. Ha a kanadai autógyártókkal folytatott tárgyalások sikerrel járnak, akkor az Egyesült Államok északi szomszédjánál gyártanák a Camaro-t.
A GM jelenleg két üzemet is működtet a kanadai Ontario területén, nagyjából 5600 embert foglalkoztatva. Egyik gyárát 2008-ban, másikat 2009-ben tervezi bezárni a cég, ha nem születik újabb megállapodás.
Hála a flexibilis gyártósornak, a kanadai üzemben nem csak a Camaro-t gyártanák, hanem itt szerelnék össze a márka többi hátsókerék-hajtású modelljét. Készülhetnek majd Pontiac, Chevrolet és Buick modellek is, amik mind a GM Zeta nevű padlólemezére épülnek.
Ha létrejön a megállapodás, akkor több mint háromezer munkahely menekülhet meg, amit GM újraszervezési tervének keretében akartak megszüntetni.