Élet-Stílus

F1: új csapatok, új pilóták

admin
admin

2006. 03. 08. 12:41

Soha ennyi változás nem történt még a Forma–1-ben. De nemcsak a szabályok terén. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is számos pilóta új csapatnál indul pontvadászatra.

A favoritok

A Ferrari idén is Michael Schumacherre építi csapatát, aki nyilvánvalóvá tette, hogy elvárásaiban versenyképes autó szerepel, amivel visszaszerezheti elvesztett bajnoki címét. Ettől függhet, hogy marad-e 2007-ben is az olaszoknál. A német pilóta mellett Felipe Massa kap versenyautót a Ferraritól. Barrichello a Hondához igazol, aki a Ferrarinál szerzett tapasztalatai miatt ér aranyat.

A McLaren háza táján a legnagyobb hír, hogy Fernando Alonso 2007-től a csapatnál versenyez, illetve az, hogy elvesztették technikai igazgatójukat, Adrian Neweyt. Ő a Red Bullhoz megy, ahol Newey mellett több mint 20 új szakember kap lehetőséget.

Fernando Alonso utolsó évét tölti a Renault-nál, csapattársa változatlanul Giancarlo Fisichella, aki szeretné letaszítani a trónról. Izgalmas csata várható kettejük között, és Alonso az utolsó évét a Renault-nál nyilván győzelemmel szeretné megünnepelni.


A Williams szereplése egyelőre nagy kérdés (Vezess.hu)

Középmezőny

A BMW elhagyta a Williams csapatot, és a Sauber felvásárlásával immár önállóan vesz részt a világbajnokságon, BMW Sauber néven. Vitték magukkal Nick Heidfeldet, de megtartották Jacques Villeneuve-öt, akit korábbi szerződése a Sauberhez kötött. Nem feltétlenül biztos, hogy a váltás gyengíti a Williamset, hiszen a csapatot jövőre a legendás Cosworth látja el motorokkal. Náluk marad Mark Webber, és leigazolták a GP2 széria bajnokát, Nico Rosberget.

A Honda teljes egészében kivásárolta a BAR részvényeit, így önálló csapattal vág neki 2006-nak. Egyértelmű céljuk a világbajnoki cél megszerzése. Barrichello mellett ebben Jenson Button segítségét várják, akit élő Williams-szerzősédéből vásároltak ki.


Az egyik legerősebb igazolás Barrichello-é a Hondához (Vezess.hu)

Ötödik éve vesz részt az Forma–1-világbajnokságban a Toyota, amely tavaly már többször az élmezőnyben autózott, és megszerezte első dobogós helyeit. Idén szeretnének előrébb lépni és futamot nyerni. A pilóták nem változnak, Jarno Trulli és Ralf Schumacher küzd a futamgyőzelemért. Nem szabad megfeledkezni Mike Gascoyne technikai igazgató zsenialitásáról sem.

A hátsók

Miután Dietrich Mateschitz multicsilliárdos tavaly megvette a Jaguart és létrehozta a Red Bullt, idén újabb csapatot zsebelt be. Lenyelte a Minardit, amiből a Toro Rosso csapat kelt életre. Ezzel az osztrák milliárdos két csapattal lesz ott a Forma–1-ben. Náluk a fő csapatban David Coulthard és Christian Klien versenyez, az ex-Minardi-autókban Vitantonio Liuzzi és Scott Speed kap szerepet. Utóbbi 13 éve az első amerikai versenyző a Forma–1-ben, honfitársai közül utoljára Michael Andretti vezetett a száguldó cirkuszban. A Toro Rossót 2006-ban Gerhard Berger is segíti, a Red Bullt pedig a McLarentől elcsábított Adrian Newey erősíti.


Andrey Newey sokat segíthet (Vezess.hu)

A Jordant Alexander Schnaider még 2004 végén vette meg, de új névvel – Midland – és teljesen új autóval idén szállnak versenybe először. Náluk Christijan Albers és Tiago Monteiro ülhet a versenyautóba, utóbbi már tavaly is a csapatnál volt, míg a holland versenyző a Minarditól érkezett.

Honda-motorokkal és az Arrows-csapat 2002-es autójából épített kasztnival indul a világbajnoki sorozat teljesen új csapata, a Super Aguri. Versenyzői poszton is japán a gárda, a Hondától távozó Tacuma Sato mellé Yuji Idét szerződtették le.

Ki nyer idén?

Nehéz lenne az első tesztek alapján megtippelni, melyik csapat vagy melyik versenyző domboríthat idén a Forma–1-ben. A szabályváltozások és az új autók mind-mind nehezítik a becslést. Ami látszik, hogy a Honda rendkívül gyors, és várhatóan az egyik esélyese a bahreini futamnak. Ezen a versenyen a Renault lehet a legnagyobb ellenfelük, a francia autó megbízható és elég gyors.

Elképzelhető, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a 2006-os idényt is lassan kezdi a McLaren, hiszen a tesztek alkalmával sokat küzdöttek a technikával, az új V8-as motorok nem muzsikáltak túl jól. A pilóták is panaszkodtak, bár a legutóbbi teszteken már jobban ment nekik.


Schumachernek nagyon nehéz dolga lesz (Vezess.hu)

A Ferrari háza táján mindenki a világbajnoki cím visszaszerzéséről beszél, ám azt is mondták, hogy az első versenyen nem feltétlenül ők lesznek a favoritok. A Ferrarinak a tesztek során a megbízhatósággal akadt gondja, pedig korábban ez volt fő erősségük.

A Cosworth-motoroknak köszönhetően, a Williamset sem szabad leírni. A csapat irigylésre méltó erőforrásokat kapott a motorgyártó cégtől. A tesztek során a padockban mindenki áradozott ezekről a motorokról, amik akár futamgyőzelmekhez is segíthetik a brit csapatot. Sőt, a Williams új, szupergyors kapcsolású váltót tervezett, ami körönként 0,4 másodpercet gyorsított a kocsin. A Toyotát és a Red Bullt sem szabad leírni.

Nehéz megmondani, kié lehet az év végén a trófea, ám tippelni mindenképpen érdemes. A vezess.hu világbajnokjelöltje 2006-ra: Fernando Alonso.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.