Élet-Stílus

Változások a Forma 1-ben

Soha ennyi változás nem történt még a Forma-1-ben. Gyengébbek lesznek ugyan a motorok, de izgalmasabb lesz az időmérő és ismét engedélyezik a kerékcserét. A Magyar Nagydíjat újra augusztusban rendezik.

Hét végén beindul a nagyüzem, megkezdődik a 2006-os Forma-1-es idény, az 57. világbajnoki sorozat. Az előzetesen tervezett tizenkilenc helyett csak tizennyolc futamot rendeznek, miután a Belga Nagydíj szervezői visszaléptek, mert nem tudják biztosítani az előírt feltételeket. Tíz év után idén nem Ausztráliában kezdődik az évad, hanem Bahrein ad majd otthont az első futamnak. A változtatást az ausztrál futam szervezői kérték, mivel ütközött volna az ugyanitt rendezett Nemzeti Játékokkal.

Új időpontra került a Magyar Nagydíj is, jövőre ismét augusztusban, ezúttal 6-án, a háromhetes nyári szünet előtt köröznek nálunk a sztárok. Három futamot is érint a németországi labdarugó világbajnokság, ám a szervezőknek sikerült egymáshoz igazítani a két eseményt, ezért senki nem marad le semmiről.

Gyengülnek az autók

2006-ra több területen is megváltoznak az autók, az idei szezonban új szabályok érvényesek a motorokra, a kerekekre és az időmérőkre is. A szezon legfontosabb újdonsága, hogy 2,4 literes V8-as motorok váltják fel a tavalyi tízhengereseket, ám lefojtva azok is tovább használhatók. A gyengébb teljesítmény miatt a pilótáknak nehezebb dolguk lesz. A kisebb hibák okozta időveszteséget sokkal nehezebb lesz ledolgozni.


Változások a Forma 1-ben 1

Idén ismét lehet kereket cserélni (Vezess.hu)

Az új szabályok szerint át kellett alakítani az autók légterelőit, de a mérnökök állítják, így is sikerült visszaszerezniük az elvesztett leszorítóerőt. Az első tesztek alapján a kanyarsebesség nem változik majd lényegesen, de az egyenesekben átlagosan 10-15 km/h-val csökken a tempó.

Új gumiszabály

Egyetlen szezont élt a kerékcserét tiltó szabály, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) el is törölte a sokat kritizált, értelmetlen előírást. Ezzel természetesen a biztonság is nő, és a boxkiállások miatt a nézők számára is izgalmasabbak lesznek a futamok. A kerékcserék engedélyezésével pedig a csapatok nagyobb mozgásteret kaptak a versenystratégia kidolgozásában.

Idén több csapat vált abroncsot, így kiegyenlítődik a Michelin-Bridgestone csata. Előbbivel a Renault, a McLaren, a Honda, a BMW, a Red Bull és a Toro Rosso versenyez majd. Utóbbi abroncsait a Midland, a Williams, a Ferrari, a Toyota és a Super Aguri alkalmazza. 2007-ben tovább szűkül a különbség a csapatok között, akkor már a Bridgestone szállítja az összes versenyautó abroncsait.


Változások a Forma 1-ben 2

A Renault-nak és Alonso-nak nem lesz idén könnyű dolga (Vezess.hu)

Alapjaiban változnak meg az időmérők

Az első negyedórában valamennyi versenyautó körözhet a pályán, majd a hat leglassúbbat a rajtrács 17-22. helyére rangsorolják. Öt perc szünet után a többiek, azaz 16-an újra birtokba vehetik a ringet, de csak újabb 15 percre. Az ekkor nyújtott teljesítményük alapján a leglassúbb hat versenyautóé a 11-16. rajtkocka. A kvalifikációban maradó 10 pilóta az utolsó 20 percben küzd meg a startpozíciókért. Ezzel valóban izgalmas lehet az időmérő.

Az új csapatokról és a pilótákról szerdán olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik