Jacques Barrot közlekedési EU-biztos a külföldi – arányukhoz képest jóval felelőtlenebb – vezetők szigorúbb megbüntetését javasolta nemrég a tagállamoknak. Valamint a büntetések jobb behajthatóságát az EU-n belül: a helyszíni bírságot leszámítva, egyelőre több utánajárást jelent a rendőröknek a végrehajtás, mint amennyit egy egyszerű gyorshajtás megér.
Vége lehet azonban a mosolynak, amellyel összegyűrjük a nyaralás közben a szélvédő alatt talált fizetési felszólítást. A végrehajtás alapja az úgynevezett európai fizetési meghagyás, amelyről a napokban döntött a tagállamok igazságügyi tanácsa. Mint Hankó Faragó Miklós igazságügyi államtitkár a brüsszeli magyar sajtónak elmondta, az eddigi évekről hónapokra csökken az idő, amellyel behajtható lesz a határokon átnyúlóan követelt pénz.
A parkolást felügyelő cég (amennyiben igazolni tudja, hogy az autós “szerződéses viszonyba” kerül vele, ha a területén hagyja a járművet) egyszerű, egész Európában azonos formanyomtatványt küldhet ki, és alsó összeghatár sincs. Igaz, a külföldi rendszám alapján ugyanúgy be kell tudnia azonosítania az autót – és ez nehezebb, mintha hazai volna.