A Vezess.hu munkatársai helyszínről tudósítanak. Látogasson el a honlapjukra, ahol galériák és videók várják az érdeklődőket.
A Genfi Autószalon első nagy dobása a Saab-é. A svéd gyártó már a szalon nyitása előtti napon leleplezte az Aero X névre keresztelt tanulmányautót. A kocsi minden tekintetben eltér a Saab jelenlegi modelljeitől. Szénszálas műanyagból építették a lapos sportkocsi karosszériáját.
Le sem tagadhatná a múltját a Saab, hiszen a vezetőfülke egyértelműen a vadászrepülőket idézi. A vezetőt semmi nem zavarja a kilátásban, akár 180 fokban körbenézhet. Ezt úgy érték el, hogy a kocsiban nincsenek első oszlopok, hanem egyetlen üveg fut körbe a vezető válláig.
Emiatt azonban nem lehetett hagyományos ajtókat kialakítani a kétüléses sportkupén. A tetőrész előre felbillen, csakúgy mint az ajtók alsó fele. Ezzel a megoldással az alacsonyan lévő kagylóülésekbe is könnyedén beülhetnek az utasok. Sőt a tervezők elhagyták az ablaktörlőket is, helyettük víztaszító réteggel vonták be az üvegeket.
A látványhoz illő a jármű menetteljesítménye is, amit a 2.8-as V6-os turbómotor garantál. A 100 százalékban Bio-Ethanol üzemanyagot használó erőforrás legnagyobb teljesítménye 400 lóerő, míg a nyomaték 500 newtonméter 2000-es fordulatszámtól. Ezzel az 1500 kilogrammos kocsi 4,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót. Az Aero X végsebessége 250 km/óra elektronikusan korlátozva.