Már ismerjük a Clio Renault Sport külsejét. Tavaly bemutatkozott a tanulmányautó, a lesifotósok ősszel lencsevégre kapták az utcai változatot a Nürburgringen. Most, hogy Genfben hivatalosan is bemutatkozott az új csúcs Clio, konstatálhatjuk: a lényeg változatlan.
Ismét sikerült egy igazán izgalmas kis méregzsákot készíteni, erről a továbbfejlesztett 2,0 literes blokk gondoskodik, amely immár 197 lóerőt tud. A Clio RS maximális forgatónyomatéka 215 newtonméter 5550-es percenkénti fordulatszámnál. Hatfokozatú manuális nyomatékváltó jár a kocsihoz, amivel 6,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 215 km/óra. A biztos lassulást – ekkora autónál nem szokványos – 312 milliméteres vágott féktárcsa és négydugattyús féknyereg segíti, hátulra ennél kisebb, 300-as tárcsák kerülnek. A rendszert a Brembo szállítja.
Nem változott az elődben megismert élményfokozó futóműhangolás sem. Az RS-változatban még az új Clióknál is további 10 milliméterrel hosszabb a tengelytávolság, illetve elöl 48, hátul 50 milliméterrel szélesebb a nyomtáv. A stabilitásban szerepük van a 215/45 R17-es gumiknak is.
Alacsonyabb és szélesebb a többi Cliónál (Vezess.hu)
Szerencsére megmaradtak a tanulmányautón megismert izgalmas részletek, amiket a versenysportból ültetett át a Clio RS-re a gyár. Az első lökhárítón beáramló levegőt az első sárvédők mögött kivezetik a karosszériából, ami gyorsítja a motor és a fékek hűtését. A kocsi alatt áramló levegőt pedig diffúzoron vezetik át, ami stabilabbá teszi a kocsi hátulját.
Az utastérben masszív oldaltámaszú sportülések várják az utasokat, de nyártól Recaro versenyülésekkel is megrendelhető a kocsi. A pilóta bőrborítású kormányt tekerhet, melyen a középállásnak a versenyautókéhoz hasonló jelzése van. A fordulatszámmérőben egy jelzőfénynek is helyet csináltak, amely felvillanásával jelzi, hogy ideje váltani, közeledik a vörös zóna. A vezető lábai alatt alumínium pedálsor és taposó kapott helyet. A biztonsági övek ezüstszínben pompáznak.