Élet-Stílus

Tiltakozás a tervezett email-díjak ellen

Számos különböző szervezet tiltakozik a Yahoo és az America Online által bejelentett kezdeményezés ellen, amelynek keretében különdíjat szednének a reklámnak minősülő e-mailek után.

A két szolgáltató tervéről már a hónap elején beszámoltunk. Nem egyébről van itt szó, mint a nagy forgalmat lebonyolító cégek, magánszemélyek megadóztatásáról, amely a máris ellenérzéseket váltott ki. Mindkét cég a Goodmail Systems segítségére számít a rendszer felállításában, amely szerint mindez a felhasználók megvédését jelenti a kéretlen üzenetek, reklámok áradata ellen. A különdíj befizetése után azonban az adott cég üzenetei szűrés nélkül érnék el a felhasználók postafiókjait, jelezve, hogy legitim az üzenet.

A tiltakozók máris felállították saját internetes oldalukat, amellyel a kezdeményezés ellen szeretnék kifejezni ellenérzéseiket. A legtöbben ugyanis attól tartanak, hogy reklámnak, illetve kéretlen üzenetnek még véletlenül sem nevezhető e-mailek miatt fogják megkopasztani őket, pusztán amiatt, mert az átlagosnál jóval nagyobb forgalmat generálnak nap mint nap. Az akció kezdeményezője a MoveOn.org, amely már hozzákezdett az internetezők petícióinak gyűjtéséhez. Céljuk, hogy meggyőzzék az AOL-t a lépés visszavonásáról, és még a rendszer életbe lépése előtt visszavonják azt.

A Goodmail már korábban jelezte, hogy a nonprofit szervezetek számára kedvezmények bevezetését tervezik, ám ezzel nem tudták megnyugtatni az ellenzők táborát. Ők ugyanis nem kedvezményekért, hanem a tervezet teljes visszavonásáért küzdenek, és egyedül ebben látják a megoldást. Hangjukkal az AOL-ra koncentrálnak, mivel a cég már egy hónapon belül megkezdené a tesztüzemet, míg a Yahoo csak jóval később követné riválisát. “A díj egyértelmű hátrányt jelentene a jótékonysági szervezeteknek, kisvállalkozásoknak és a terjedelmes címlistával rendelkező családoknak is, mivel üzeneteik célbajuttatását ezentúl nem garantálnák” – jelentette ki Adam Green, a MoveOn szóvivője, hozzátéve, hogy a világháló varázsa éppen nyitottságában és elérhetőségében rejlik.

Márpedig világszerte számos olyan szervezet tevékenykedik, amely óriási e-mail forgalmat bonyolít le, mégsem lehet spamküldőnek nevezni. Példaként említik az amerikai Rákszövetséget, amelynek online részlege havonta mintegy másfél millió üzenetet továbbít a betegséggel küzdőknek – a csoport máris csatlakozott a tiltakozó akcióhoz, mivel ők is tartanak a díj bevezetésétől.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik