Élet-Stílus

Élőben a genfi autószalonról

Mindezekről a helyszínről tudósítanak a Vezess.hu munkatársai.

A Jato Dynamics szakértője, Nick Margetts szerint számos európai autógyártó a modellpalettáját alaposan megkurtította, és az idei évben sem várható változás, mivel a vállalatoknak nincsen idejük, illetve pénzük, hogy nagyobb kockázatokat vállaljanak. Margetts szerint ezért a gyártók a már befutott alapmodelljeikre fognak koncentrálni. Számos európai gyártó ráadásul külföldre helyezi át a termelését – a kisebb költségekre való tekintettel – a dolgozóik és a szakszervezetek bosszúságára.

A létező problémák mellett a genfi szalonon számos hatásos új modellt mutatnak be. Az említésre méltó debütánsok listája hosszú, és köztük számos furcsa vagy éppen futurisztikus tanulmány is megtekinthető lesz.

Margetts azt jósolja, hogy a terepjárókra fontos szerep vár a svájci városban. Nagy izgalommal várja a közönség a Volkswagen sport-terepjáróját, amely Golf-alapokra épült. Bennfentesek szerint az autószalonon tanulmányként bemutatott kocsi Marrakesh vagy Beduin néven kerülhet a kereskedésekbe.

A Ford standon nyilván sokan lesznek kiváncsiak a Focus S-Max-ra, amely tipikus képviselője a többfunkciós autónak. Leginkább a Mondeo kombi és a Galaxy között helyezhető el a modell, amely tanulmány ’korábban’ SAV néven volt ismert. Az amerikai gyártó szerint a kocsiban az igényeknek megfelelően kettő illetve három sor ülés is kialakítható, és így a S-Max 5 illetve 7 utas szállítására alkalmas. A modellt a cég belgiumi gyárában szerelik össze.


Élőben a genfi autószalonról 1

Opel GT (Forrás: gyártó)

Az Audi az Allroad új generációját mutatja be, a Chevrolet első SUV-je a megújult Captiva is nagy érdeklődésre tarthat számot. A Suzuki pedig a hazánkban gyártott SX4-re koncentrál, amely feltehetően nyártól lesz megvásárolható.

A Skoda Roomster is egy olyan tanulmány, amelyre a nagyközönség már régóta várt. A legnagyobb német autógyártó, a Volkswagen tulajdonában lévő, évszázados múltra visszatekintő márka legújabb modellje várhatóan ősszel jelenik meg a kereskedésekben.

Természetesen Genf nem lenne ugyanaz bivalyerős sportautók nélkül. A Porsche itt mutatja be a 911-esek hatodik generációját, amely az előzetes hírek szerint minden eddigi modellnél erősebb lesz. A gyár közlése szerint mindössze 3,7 másodpercfre lesz szüksége a Turbo-nak, hogy nulláról százra gyorsuljon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik