Élet-Stílus

Leleplezték a világbajnok új kocsiját

A Forma–1-et korábban pénznyelőnek vélő Ghosn ezúttal némileg más álláspontot képviselt: nyilvánvaló, hogy a márkát Európában és Franciaországban ismerik, nem kétséges, hogy tudják az F1-ben versenyzünk. De ha olyan országokba megyünk, ahol a Renault nem annyira ismert, lásd India, Kína, Japán vagy a dél-kelet ázsiai régió, a Forma–1-es bajnokság megnyerése jelentősen javít a márka ismertségén. Mindazonáltal az elnök szavaiból azt lehetett kivenni, hogy a csapat hosszú távú jövője érdekében idén is hozni kell a bajnoki címet.

Persze az eredeti tervek szerint hivatalosan is leleplezték a 2006-os Renault versenyautót, amelyet a spanyolországi tesztek alapján már lehetett ismerni. Kívülről teljesen hasonló a tavalyi modellhez, az R25-höz, mintha csak annak egy fejlesztett változata lenne – mondta Giancarlo Fisichella, a csapat pilótája a kocsiról, majd így folytatta: Fantasztikus az autó, ugyanolyan jó vezetni, mint az R25-öt. Úgy gondolom, a motorrészleg is kiváló munkát végzett. Az új V8-as RS26 persze sokkal gyengébb, mint a V10, de nem olyan rossz, mint ahogy az emberek beszéltek róla.

A Renault a többi csapathoz képesett viszonylag későn kezdte meg új autója tesztelését, miután nem akartak egy átmeneti autót is építeni, az új karosszériába viszont túlságosan bonyolult lett volna beszerelni a 72 fokos V10-est. Erről így vélekedett Briatore: Nem látom értelmét a motor novemberi tesztelésének, hogy aztán három kör után tönkremenjen. A motorunk az első teszten 1000 kilométert futott, ez az, ami számít.


Leleplezték a világbajnok új kocsiját 1

… és az új motor (Vezess.hu)

Most először a Renault versenyautóját már nem hat-, hanem hétfokozatú váltóval szerelik fel, ami jobban vezethetővé teszi a kisebb nyomatékkal bíró autót, tudtuk meg Rob White-tól, a Renault motorokért felelős technikai igazgatójától. Hiába lett 600 köbcentivel kisebb a motor hengerűrtartalma, nem lesz jelentősen kisebb a motorok fogyasztása, miután a kisebb teljesítmény miatt a pilóták többet hajtanak majd padlógázzal, azaz a motorok sokkal több „dőt töltenek” a magasabb fordulatszám-tartományban. Az új V8-asnál az átlagos fordulatszám 3-400 fordulat/perccel közelebb lesz a leszabályozáshoz, mint korábban.

A csapat minden tagja bízik benne, hogy az új autóval megismételhetik a sikert, Fisichella határozottan kijelentette, idén ő akar világbajnok lenni. Talán Fernando Alonso volt a legvisszafogottabb: Számomra 2006 egy újabb kihívás. Tavaly bajnok voltam, de ennek most vége, minden kezdődik előröl. Az évnek ebben az időszakában nem mondhatjuk, hogy bajnokok leszünk, de természetesen harcolni akarok érte.


Leleplezték a világbajnok új kocsiját 2

A világbajnok, a nagy reménység és Fisico (Vezess.hu)

100 éve egy Renault nyerte meg az első Grad Prix-t, Szisz Ferenccel a volánnál, ami jó ómen lehet a 2006-os évre a Renault F1-csapat számára, annak ellenére, hogy már tudják, az év végén Alonso elhagyja őket. „Még fiatal vagyok, új kihívásra van szükségem 2007-től, így olyan döntést hoztam, amely szerintem a legjobb a karrierem szempontjából. Idén azonban ismét a maximumot fogom hozni a Renault-val.” – mondta a McLaren-hez távozó pilóta.

Briatore már megkezdte Alonso utódjának keresését, hiszen Heikki Kovaleinen lett a csapat tesztpilótája idén, aki 2004-ben az F1-világbajnok Michael Schumachert és a ralivilágbajnok Sébastien Loeb-öt legyőzve nyerte meg a bajnokok tornáját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik