A kontinensnyi országban közel hatmillió gépkocsi talált gazdára az elmúlt évben, ez 14 százalékos növekedést jelent a korábbi esztendőhöz viszonyítva, és a következő évre is hasonló mértékű, 10-15 százalékos növekedést prognosztizálnak. Legjobban a négyajtós modellek és a szabadidő-autók forgalma nőtt, ez 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értékesítési adatokat.
A kínai piac komoly lehetőségeket rejt magában a telített európai és amerikai piacon egymással küzdő, egyre nagyobb árengedményeket kínáló autógyáraknak.
Pár hónappal ezelőtt a General Motors 35 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el a kínai autópiacon, az általuk értékesített 665 390 darab autóval. Ezzel az eredménnyel több mint százezer darabbal sikerült túlszárnyalni a VW-csoport teljesítményét.