Élet-Stílus

Seat Altea FR TDI – el van találva

admin
admin

2006. 01. 17. 07:42

Ahogy az Audinál (pl. S4 és RS4), úgy a Seat-nál is kétféle sportos vonal létezik. A Formula Racingből rövidített FR az alapnál kicsit dinamikusabb, a Cupra pedig az egészen sportos autó. Cupra változat nincs is minden típusból, jelenleg csak az Ibizából kapható, de az új Leonból is lesz. A korábbi Cupra R vonal megszűnt, mikor a gyár rendet rakott az elburjánzó sportmodellek között.

Kívül-belül sportos

Kívül szolidan bántak az FR jelzésekkel, csak a hátsó ajtón látni belőle. Ezenkívül a három piros betűvel írt TDI feliratból, az új lökhárítókból, az ezüst tükörházból, az FR felnikből és a krómozott, dupla kipufogóvégződésből tudni, hogy nem pont ezzel az autóval kellene kikezdeni. Belül megszórták az autót FR logóval és van pár más apróság is. A sportülések annyira fognak, hogy egyértelmű a küldetés.

Mivel a dízelek a Seat-nál is egyre fontosabbak, a gyár először a 170 lóerős TDI-t hozta ki, a benzines FR a Golf GTI turbómotorjával később jön. Az új dízelben piezoelektronikus befecskendezők végzik a befecskendezést. A konyhai gázgyújtó is piezo kristállyal működik, szóval nem az anyag az extra, hanem a hatása. A mágnesszelepeknél négyszer gyorsabban vezérelhető befecskendezéssel sokkal halkabban és finomabban jár a motor.


Fotó: Vezess.hu

Elrajtolás után az FR nem nyújt alapvetően mást, mint a 140 lóerős dízel Altea, de érezhetően és kimutathatóan vadabb. A 8,6 másodperces százra gyorsulás lényegesen jobb, mint az Altea 2.0 PD TDI-ben és a 208 km/órás végsebesség is magasabb valamivel. Érzésre egyébként az chiptuningos TDI nagyobbat tol az FR-nél. A Seat-nak pechje van, hogy a Toyota nemrég beletette a 177 lóerős dízelt a Corolla Versóba, emiatt nincs meg a kategória legerősebb autója cím.

Megfizethető és jó vezetni

Ennek a címnek alig van gyakorlati jelentősége. Az FR-ben is az a meghatározó, ami a többi Alteában: ez egy jól eltalált autó. Nagy, kényelmes, kategóriáján belül megfizethető és jó vezetni. Az új modellévtől már a szériában tologatható hátsó ülés sem hiányzik belőle, amivel 14 centit variálhatunk a csomagtér és a hátsó lábtér arányain. Az Alteában két mozdulattal fél köbméteres csomagteret nyerhetünk, befér a babakocsi, a hintaló, vagy a sportoláshoz kellő összes cucc.


Fotó: Vezess.hu

Az Altea kanyargós spanyol autópályán simán bírta a 180-nal vett kanyarokat. Nem véletlenül, a futóművet alaposan megdolgozták. Kissé leültették az autót a feszesebb rugókkal, masszívabbak a kanyarstabilizátorok, enyhébb a kormányrásegítés és jobbak a fékek. Az FR futóművében annyi a tartalék, hogy elrejti a tényleges sebességet.

Veszélyesen keveset érezni a tempóból. 160 felett sincs nagy zaj, némi motorhang, csekély szélsusogás, ennyi. Az úthibákból viszont kapunk gazdagon, majd meglátjuk, mennyire szenved majd az autó ezzel a futóművel az itthon megszokott kátyútengerben. Magyarországon az Altea FR várhatóan márciustól lesz kapható.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Mentőkhöz menekült az elkószált 14 éves kutya

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.