Úgy tűnik, egyfelé jár a formatervezők agya, hiszen az új Ford Transit, a megújult Volkswagen LT-hez és a Mercedes Sprinterhez hasonló külsővel jelentkezik. Az eddigi vízszintes lámpák helyett függőleges fényszórók lesznek, de sokkal hangsúlyosabb lett a hűtőmaszk is. Erre pedig felkerült az európai Ford eddigi legnagyobb jelvénye, amely immár 23,5 centiméteres. Új színek, felnik és dísztárcsák kaphatók a kocsihoz.
Hangsúly a komforton
A tervezők a vevői visszajelzések alapján dolgozták át a kisteherautót, amelyből 40 év alatt több mint ötmillió fogyott világszerte. Ezeknek az észrevételeknek megfelelően a hangsúly a személyautósabb komforton és a nagyobb vezetési élményen volt; módosították a felfüggesztést is a jobb kormányozhatóság érdekében. Emellett sikerült a zaj-vibráció-keménység hármasra vonatkozó értéket 20 százalékkal csökkenteni.
Belül egyértelmű minőségi javulás történt az elődhöz képest, a műszerfal személyautókban is megállná a helyét, sőt talán még azokénál is jobb, hiszen itt a látvány helyett a funkció az elsődleges. A kényelem szempontjából talán legfontosabb változás, hogy a Transitban is a műszerfalra került a sebességváltó karja, így nem csak közelebb esik a vezető kezéhez, de az utasfülke is átjárható.
Hat dízel- és benzinmotorral készül az új Transit. Az öngyulladós változatok a PSA-val közösen fejlesztett 2.2 és 2.4 literes Duratorq TDCi motorok közül kerülnek ki, amelyek öt- és hatfokozatú váltóval is készülnek. Mindegyik dízelmotor teljesíti az Euro IV-es emissziós normát.
Variációk egy témára
Ahogy korábban, most is rengeteg, összesen 60 különböző változatban készül majd a Transit, rövid, közép- és hosszú tengelytávval, amihez háromféle kabinmagasság választható. A platós változatok, szimpla és dupla fülkés kivitelben, a buszok pedig alacsony és közepes magassággal is forgalomba kerülnek. A vevők kérésére a jövőben alacsony tetős, közepes tengelytávú kivitel is készül, ebben a három sor ülés mögött marad hely a csomagoknak is.
Továbbra is lesz front- és hátsókerék-hajtású modell is a kínálatban. A modelleknél a biztonságról nem csak blokkolásgátló, de elektronikus fékerőelosztó, kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszer is gondoskodik. A vezető oldali légzsák szériában kerül a modellekbe, az utas oldali első, valamint az oldalsó, fej- és mellkaslégzsákok felárért rendelhetőek. Az áru és az értékek biztonságáról programozható központi zár gondoskodik. A vevők hatféle beállítást választhatnak, hogy melyik ajtó nyíljon ki egyes gombok megnyomásakor, és melyik maradjon zárva.