Niki Laudától tudjuk, hogy a győzelmekhez vezető utat egy igazi ász megvásárlásával lehet lerövidíteni. A Toyota ezért addig pakolta egymásra a dollárkötegeket, míg Mike Gascoyne-t át nem csábította a Renault-tól 2003 őszén. Gascoyne ma a talán legjobban fizetett műszaki igazgató a Forma-1-ben.
Gascoyne vezetésével 2005-ben annyira megszaladt a Toyotának, amennyire a Ferrari lecsúszott. 2002-től 2004-ig összesen 27 pontot kínlódtak össze, a 2005-re leigazolt két pilótával mindjárt összelapátoltak 88-at. A Toyota szerint az idei versenyautó, a TF 106 a Kaizen (folyamatos tökéletesítés) megtestesülése. A felfogás értelmében hibát elkövetni nem bűn, hanem lehetőség a tanulásra és a javulásra. A javulás az idei dobogós helyek és a két edzéselsőség után a futamgyőzelmet jelenti a csapat számára.
Idén újraosztják a lapokat
Az új szabályok miatt a csapatok legnagyobb része kénytelen átállni V10-ről V8-as motorokra. A 3,0 literről 2,4-re csökkentett hengerűrtartalom helyből 150-180 lóerős mínuszt jelent, ráadásul oda az egzotikus hengerszám.
A sok ismeretlen tényező miatt a Toyota időben nekiállt a 2006-os autó fejlesztésének, a TF 106 már november óta fut. Erre azért volt szükség, mert a motor, az aerodinamika és a karosszéria fejlesztése az új gumiszállító megérkezésével túl sok volna egyszerre. A Toyota ugyanis Michelinről átáll Bridgestone abroncsokra, egy évvel azelőtt, hogy 2007-től egyetlen gumiszállító marad a Forma-1-ben. A Michelin ekkor kivonul, a Toyotának pedig lesz egy évnyi tapasztalata az egyengumikat szállító Bridgestone-nal. Úgy tűnik, hogy a Toyota (és a Williams is) jókor vált gumiszállítót és 2006-ban a Bridgestone magára találhat.
Idén győzelmeket várnak tőlük (Vezess.hu)
Csökkent a teljesítmény
Mike Gascoyne szerint a motor teljesítménye tavaly 20 százalékkal volt nagyobb, ez körönként 1,5-3 másodperccel lassabb tempót jelent pályától függően. Az aerodinamikai fejlesztésekkel és az új futóművel viszont ennek egy része visszanyerhető. Mivel a V8-as motor megelégszik gyengébb hűtéssel, a kisebb hűtőkkel javul a légellenállás és gyorsul az autó. Gascoyne ara számít, hogy gyors pályákon körönként 1-2 másodperccel lesznek lassabbak az idei autók a tavalyiaknál, lassú és technikás pályákon pedig elérhetik az eddigi köridőket.
A Toyota marad a tavaly nagyon bevált Ralf Schumacher-Jarno Trulli párosnál, a tesztpilóta pedig Ricardo Zonta.