Élet-Stílus

Világhódító Dodge Európában

A tanulmányautó után a Dodge Caliber szériaváltozata is bemutatkozott. A két kocsi szinte egyforma. Az egyterűek és szabadidő-autók jellemzőit vegyítő járművet Detroitban mutatták be. 4413 milliméter hosszú a Caliber, a tengelytávja pedig 2635 méter, amivel a VW Golf Plus, a szabadidő-autók között pedig Hyundai Tucson, Kia Sportage, Toyota RAV4, Honda CR-V modellek ellenfele lehet.

Komoly tervei vannak a Dodge-nak az autóval, hiszen a világ száz országában kívánják értékesíteni. Pont emiatt több, Amerikában a kompakt autók között nem vagy ritkán alkalmazott műszaki megoldás is bekerült a kocsiba. A Dodge Caliber lesz a Chrysler-csoport első kompakt autója, amely egyszerre készülhet négykerék-hajtással, menetstabilizálóval, illetve kipörgésgátlóval. A cégen belül most először alkalmazzák ebben a kategóriában a változó szívócsőhosszt.

Négyféle motorral készülnek a járművek, melyek közül három benzines és egy dízel lesz. Az autót gyártják majd jobb- és balkormányos kivitelben is. A kettős változó szelepvezérlésű motorok 1,8, 2,0 és 2,4 literes hengerűrtartalommal készülnek, és 148, 158, illetve 172 lóerős teljesítményre képesek. A dízelmotorról annyit tudni, hogy 2,0 literes, négyhengeres. Azt a korábbi hírt azonban még nem erősítették meg, hogy a Volkswagen-csoport TDI-jéről volna szó, 132 lóerővel.


Világhódító Dodge Európában 1

Fotó: Vezess.hu

Ötsebességes manuális váltóval szerelik az 1,8-as alapváltozatot, a nagyobb benzinesekhez azonban a cég CVT2-es fokozatmentes nyomatékváltóját kapcsolják. Ezzel 6-8 százalékkal fogyaszt kevesebbet az autó, mint egy hagyományos automatával. A vezetőnek lehetősége van kézzel is fokozatot választani, amihez hat előre beprogramozott virtuális sebesség áll rendelkezésére. Két- és négykerék-hajtással is gyártják majd a Calibert.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik