Az új Civic (Vezess.hu)
Ridgeline (Honda.com)
A Honda Civic nyerte az észak-amerikai Év autója díjat, a márka Ridgeline modellje pedig az Amerikában divatos pick-upok Truck of The Year kitüntetésében részesült a detroiti autószalonon. Ez az első eset, hogy egy gyártó kettős kitüntetést nyert el, ugyanakkor a szakújságírók döntése jól mutatja, hogy az Egyesült Államokban miért nőtt az ázsiai személykocsik piaci részesedése tavaly 36,5 százalékra a 2004-es 28-ról.Az ázsiai márkák sikereinek oka, hogy az Újvilágban erősen zuhan a nagy fogyasztású aszfaltterepjárók (Sport Utility Vehicle) forgalma, amelyek a Ford és a General Motors fő erősségeinek számítanak. A két márka terveiben ezért gyárak bezárása és alkalmazottak ezreinek elbocsátása szerepel. Számukra a következő két év lesz az igazi vízválasztó.
Az autógyártók több új hibrid modellt is bemutattak a detroiti szalonon, ám az AP hírügynökség szerint a fogyasztók még drágának találják ezeket a kocsikat. Ennek ellenére kilenc modell kapható már Észak-Amerikában, és újabb ötöt várnak még az idén. Az elmúlt év októberéig számított egy év alatt az USA-ban 143 százalékkal, 187 ezerre emelkedett a hibridek forgalma, ezek felét a Toyota Prius tette ki. Bár a 187 ezer hibrid még csak a piac mintegy 1,1 százalékát adja, elemzők öt éven belül évi kétmilliós forgalomra számítanak.