Élet-Stílus

Év végi akciók új autókra

Bár az autó nem számít karácsonyi ajándéknak, a szalonok az év végén is sok kedvezménnyel várják a vevőket. Kiárusítás azonban nem várható.

A NAPI Gazdaság által megkérdezett forgalmazók szinte mindegyike hangsúlyozta, hogy az októberi és a novemberi eladások némi javulást mutatnak az idei év első részéhez képest. Az idei – majdnem minden márkánál tapasztalható – visszaesések nem keltettek pánikhangulatot, a vezérképviseletek, viszonteladók nem készülnek a teljes készlet kiárusítására. Számítanak arra, hogy a jól felszerelt, kedvező finanszírozással kínált új autók vásárlására ösztönző hirdetéseik hatásosak lesznek, továbbá hogy a januártól megemelkedő regisztrációs díjat nem minden esetben ellensúlyozza az ötszázalékos áfacsökkentés, s mindez decemberi vásárlásra sarkallja a vevőket.

Nem indít last minute akciót a Fiat Magyarország Kft., amelynek mindhárom márkája – Alfa Romeo, Fiat, Lancia – viszonylag gyengén szerepelt az idén Magyarországon, és az év végén is csak kisebb javulás várható – összegezhető Kern Nándor kereskedelmi igazgató tájékoztatása. A vevőktől kapott visszajelzések szerint sokan várnak a márka legkelendőbb modelljének megújult változatára, a hazánkban az idei budapesti autószalonon bemutatott Grande Puntóra. Erre hivatkozva a magyarországi vezérképviselet el tudta érni, hogy a jövő év eleji piaci bevezetés helyett már az idén megjelenjen a hazai szalonokban 250 megújult Punto.

A vásárlást az utolsó pillanatra tartogatókra számító kereskedői fogást alkalmaz a Mazda Motor Hungary, amely decemberben kizárólag Mazda 3-asokat kínál már-már last minute árakon – mondta a NAPI Gazdaság megkeresésére Együd Tibor, a márkaimportőr ügyvezető igazgatója. A meglévő készletekből gazdálkodnak, amihez egyes modellek esetében akár félmillió forintot meghaladó kedvezményt kínálnak. Ez nem jelenti azt, hogy ekkora árrés lenne e modelleken – a gyár, az importőr és a viszonteladók közösen vállalják az engedmények terheit, céljuk a típus iránti kereslet fokozása. A Mazda 3-asok ugyanis a márka legkeresettebb modelljei közé tartoznak, értékesítésük a tavalyi évhez képest 40 százalékkal nőtt, ám ezen fellelkesülve számos márkakereskedő „túlrendelte” magát. Más Mazda-modelleknél kiegyenlített a kereslet és a kínálat, különösen az új M5-ös egyterű iránt nagy az érdeklődés, amit az is fokoz, hogy a gyár késve tudott elegendő autót biztosítani a magyarországi piacra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik