Élet-Stílus

Audi A3 – kicsiben is urasan

Igen, ezt nevezzük prémiumterméknek, gondoltuk sokszor az A3-ban. Aztán megérkezett a traktorhang. Nyáron aztán szép csendben módosult az A3-as.

Megkapta a nagy Singleframe hűtőmaszkot, az átdolgozás óta az ESP besegít a kormányzásba, a hill hold assist elinduláskor meggátolja a visszagurulást. Máskülönben minden maradt a régiben, ami az előző A3-as Audikat ismerve nem baj. Elöl változatlanul jól beállítható az üléshelyzet, tisztességesen kihúzható a kormány tengelyirányban és minden kézre esik. Hátul kevés a hely, az azonos tengelytávú Golfban vagy a SEAT Leonban sokkal jobb a térkihasználás. Az A3-ban egy magas hátsó utas elfogadható lábtérrel és viszonylag szűk fejtérrel találkozik.

Ha már a csomagtartó térfogata közepes, legalább ügyesen alakították ki. Van például szatyorakasztó és a kalaptartó alatt hálóba aggathatjuk az összes olyan apróságot, ami egyébként csak szerteszét gurulna.

Az A3 biztonságos autó, ami ma már vizsgabeugró feladvány. Míg az Euro NCAP törésteszten elért 4 csillag jó szint, de ma már semmi különös, a szintén elég kemény amerikai törésteszteken nemrég kitüntették az autót. Az A3 az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety – közlekedésbiztonsági biztosítóintézet) frontális és oldalirányú töréstesztjén remekelt.

A beköszöntött télies időben szörnyű hangok törtek elő a motortérből hidegindítás után. Igazi régimódi direktbefecskendezéses kerepelés, amit sokan egyszerűen traktorhangként foglalnak össze. Alapjárati fordulaton bemelegedve is csúnya a motorhang, de a zajártalom természetesen enyhül.


Audi A3 – kicsiben is urasan 1

Fotó: Vezess.hu

Ezzel a fellépéssel a kétliteres TDI megbukna a tánc és illemtan órán. Ahol viszont az erő és a fogyasztás számít, ott visszavág a jólfésült közös nyomócsöveseknek. A négy hengerből a turbófeltöltés és a hengerenkénti adagoló-porlasztó elem irdatlan nyomatékot szabadít fel. Elég minimális fordulatszámot hagyni a motornak és máris erőből válaszolhatunk a vezetés közben felmerülő helyzetekre. Jó érzés olyan motornak adagolni a gázt, amelyből így árad az erő. Az erőfolyamnak 4000-nél szakad vége, amin egy váltással segíthetünk. Olajozottan, rövid utakon és finom mozdulatokkal kavarhatunk a sebességek között. A motor erejét hat fokozattal oszthatjuk be menet közben.

Autópályán 160 nyugodt utazósebesség, de a futómű, a fék és a kétliteres TDI sokkal gyorsabb tempót is simán elbír. A csendet csak a motor monoton dörmögése zavarja, ami talán a négyhengeres TDI bejáratásával csökken (a tesztautót mindössze 28 kilométerrel vettük át). Az első ülések nagyobb utazóautókban is megállnák a helyüket.


Audi A3 – kicsiben is urasan 2

Fotó: Vezess.hu

Kényelmünk része, hogy a kis fogyasztás miatt ritkábban kell leszerelni a benzinkutasokat, akik minduntalan le akarják húzni az embert a náluk csapolt táltosbenzinnel. Az inzultusok számát a 7 liter körüli átlagfogyasztás és az 55 literes tank csökkenti.

A 6,6 milliós alapár ekkora autóért sok pénz, de a kategóriában nem számít magasnak. Inkább az a baj, hogy ezért az összegért még egy kazettás rádió sem fér bele az a alapárba, nemhogy CD-s, netán MP3 képes fejegység.

A kocsiról bővebben itt olvashat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik