Élet-Stílus

Megvalósul az év koncepcióautója

Az Opel szabadidőautó-tanulmánya, az Antara GTC lett az év koncepcióautója. A német cég ezen a néven mutatja be majd a Frontera utódját.

Az Opel Antara GTC (Gran Turismo Crossover) koncepcióautó nyerte az Autocar „év koncepcióautója” címét. A kocsiban a tervezők a sportkupé és a szabadidő-terepjáró látszólag ellentétes formai elemeit vegyítették, de a jellegzetes elemek egyértelműen Opellé teszik a kocsit.

A látvány mellett a gyakorlatias szempontokat is figyelembe vették a tervezéskor. Ezért a csomagtér ajtaját például pantográfcsuklóra függesztették, így nyitáskor nemcsak felfelé mozog, hanem előre is. Az embernek ennél a megoldásnál nem kell hátralépnie, kényelmesebb a hozzáférés a poggyászhoz. A két hátsó ülés teljesen összehajtható, ezzel sík padlójú, 2400 literes raktér alakul ki. Az EasyEntry rendszer gombjának megnyomására az ülések egészen a műszerfalig előresiklanak, hogy könnyű legyen a beszállás a hátsó ülésre.

Az összkerékhajtású Antara GTC koncepcióautó motorházában a négyhengeres 1,9 CDTI motor 212 lóerős biturbó változata dolgozik. A soros dupla turbós technológia azonban nemcsak a koncepcióautóé, hanem a jövőben más sorozatgyártású Opel-modellekben is megjelenik majd.

Sőt, a sikerre való tekintettel az Opel következő szabadidő-autóját Antara néven gyártják majd. A kocsi 2006 vége előtt mutatkozik be, persze hagyományosabb formában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik