Élet-Stílus

Partraszállás

A Cadillac európai bevezetése igazi meglepetésként érte a magyar piacot is. Most, hogy nálunk is kaphatók az amerikai márka autói, kiderülhet: csak álmodozni szeretnek a legendáról az autóvásárlók, vagy hajlandók valóra váltani az álmukat?



Partraszállás 1
Partraszállás 2

Európában nem sok babér termett eddig az amerikai autóknak. A Chrysler és a Jeep modelljei a futottak még kategóriában szerepelnek, de nem népszerűbbek a Ford Európán kívül gyártott kocsijai sem. Most a General Motors próbál szerencsét ideát, s abban bízik, hogy luxusmárkája, a Cadillac képes lesz megvetni a lábát az öreg kontinensen.

A magyarországi forgalmazás idén szeptemberben indult, a sor élén az STS limuzin áll. A csak négyajtós karosszériával kapható behemót igazi nagyágyú lehet a luxuskategóriában, hiszen méretei, felszereltsége és teljesítménye alapján az élmezőnyben a helye. Csakhogy egyrészt meg kell küzdenie a jóval nagyobb presztízsértékű európai riválisokkal, másrészt dízelmotor sem kapható hozzá, így a potenciális vevők jelentős részéről le kell mondania.

Van viszont háromféle benzinmotor és kétféle hajtáslánc az STS-ben. A legkisebb erőforrás is V6-os és 254 lóerős (3,6 liter lökettérfogattal), s csak ötfokozatú, kézzel is kapcsolható, automatikus váltóval szerelve kapható. Ugyanez az egység csatlakozik a STS-paletta középső motorjához, amely már V8-as, 4,6 literes és 320 lóerőt tud. Az alapkivitelt képező hátsókerék-hajtásos mellett mindkét változat megrendelhető állandó összkerékhajtással is. A csúcsmodellben viszont egy 4,4 literes, V8-as masina kompresszorral izmosított változata dolgozik – 476 lóerővel és egy átlagos 1,6-os kompaktautóénál négyszer nagyobb, közel 600 Nm-es nyomatékkal. Ehhez a géphez már hatfokozatú váltó jár, viszont az összkerékhajtásról le kell mondania a tulajdonosnak.




Partraszállás 3
Partraszállás 2

A teljesítmény mellett a Cadillac STS-t alapvetően a kényelem jellemzi. Egy közel két tonna tömegű és ötméteres karosszériával készülő limuzinnál ez persze alapkövetelmény, ám e téren mégis képes unikumokkal szolgálni a Cadillac. A rugózás komfortjáról elektromágneses vezérlésű lengéscsillapítók gondoskodnak, az utastér atmoszféráját a kulcs nélküli nyitás, a követési távolságot is tartani képes sebességrögzítő automatika, a négyszínű head-up display, a fűtött és szellőztetett ülések, a fűtött kormánykerék, illetve a 15 hangszórós BOSE hifi, a bluetooth kapcsolat, a húszcentis átlójú érintőképernyő és a beszédvezérlés teszi tökéletessé.

A Cadillac szakemberei az európai piaci bevezetés előtt alaposan átdolgozták az STS-t az érzékelhető minőség területén is. Az autóipar legjobbjának számító Lexus szintjét próbálták meg elérni a karosszéria és az utastéri elemek illesztési pontosságánál, a felhasznált anyagok tapintási minőségénél és felület-kiképzési eljárásainál is. Az STS-ben például a bőrkárpitozás sem feláras tétel, az üléseken különlegesen strapabíró, ám a speciális cserzési eljárás nyomán lágy tapintású huzat feszül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik