Élet-Stílus

Új bandavezér

Jövő évtől Európában is kapható lesz a Japánban a 2005 Év Autójának megválasztott Honda Legend, amely különleges műszaki megoldásaival máris beírta magát az autós történelemkönyvekbe.



Új bandavezér 1
Új bandavezér 2

A Legend számos technikai újdonsággal szolgál: ezek közül az egyik legfontosabb a vezethetőséget javító négykerék-hajtási rendszer, amely a megszokottól eltérően a hajtóerő jobb és bal hátsó kerekek közötti megoszlását is képes szabályozni, így az alul- és a túlkormányzottságot egyaránt hatékonyan ellensúlyozza. További újdonság a menetzajokat kioltó Audio Pilot berendezés, amely így jelentős mértékben fokozza az utazási komfortot; a sávelhagyást megelőző és a követési távolságot automatikusan betartó HiDS, valamint az ütközés elkerülését segítő, prediktív CMBS fékrendszer.

Az életvédelem terén két világpremierrel mutatkozik be a Legend. Az egyik az intelligens éjjellátó rendszer, amely nemcsak megmutatja, hanem fel is ismeri a gyalogosokat, akikre hang- és fényjelzésekkel hívja fel a vezető figyelmét, a másik pedig a tervek szerint az európai piacon bevezetendő, felpattanó motorháztető, amely a Honda tesztjei szerint jelentős mértékben javíthatja az elgázolt gyalogosok túlélési esélyeit.

Az előremutató technológiák mellett hagyományos szempontok szerint is értékes autó lesz az egyelőre csak prototípusként bemutatott, de várhatóan kevés változtatással véglegesedő Legend. A negyedik generációs autót a modell történetének legerősebb motorja hajtja: a 3,5 literes V6-os VTEC erőforrás csúcsteljesítménye 295 lóerő, 353 Nm nyomatéka ugyancsak figyelemre méltó. Az alumínium blokk tömegét többek között magnézium hengerfej alkalmazásával szorították még lejjebb. A 24 szelepes motorhoz szekvenciális kézi üzemmódban is használható automatikus váltómű csatlakozik, az öt fokozat között akár a kormányon elhelyezett fülekkel is váltogathatunk.




Új bandavezér 3
Új bandavezér 2

A szuper-vezethetőségű összkerékhajtás hátterét képező futómű-geometria is méltó a Honda tradícióihoz. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztése precíz úttartást eredményez, a kellő szintű lassításról négy belső hűtésű féktárcsa – elöl négydugattyús nyergekkel szerelve – gondoskodik, a menetstabilizáló elektronika jelenléte magától értetődő.

Műszaki felsőbbrendűsége ellenére az új Legend kisebb elődjénél. Teljes hossza 6,5, tengelytávja pedig megdöbbentő módon 11 centiméterrel rövidebb, a finom bőrben és valódi fában bővelkedő utastér mégis tágasabb: a belső hossz 30, a szélesség pedig 40 mm-rel nőtt, ami már csak azért is nagy bravúr, mert az autó külső szélessége mindössze 2,5 centiméterrel lett több. A hagyományosan japános – azaz kissé jellegtelen, de modern és kellemes – megjelenésű autó végső trükkje a különlegesen magas fényű festés. Ehhez egy újfajta eljárást dolgoztak ki, amely során a köztes festékrétegeket vízsugárral polírozzák, majd vastag, áttetsző fedőrétegekkel borítják.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik