Élet-Stílus

Megelőzte német riválisát a BMW

Őrségváltás a prémium autók között? Idei értékesítéseikkel a BMW márkái megelőzik a hosszú évek óta vezető Mercedes csoport eladásait.

Kevesebb autót adott el idén a Mercedes-Benz, mint legfőbb riválisa, a BMW csoport. Michael Ganal, a BMW igazgatóságának értékesítésért és marketingért felelős tagja szerint 2005-ben 1 317 000 Rolls-Royce, BMW és Mini talál majd gazdára, ami 9 százalékos növekedés a 2004-es 1,208 millió darabhoz képest. A Rolls-Royce-nál a tavalyi 800 autós forgalom újbóli elérése a cél 2005-re, az igen sikeres Mini-vel a BMW konszern közel 200 000 darabos eladást kíván elérni.

A Mercedes Car Group (Mercedes-Benz Maybach, Smart) tavaly a teljes évben 1,23 millió autót adott el, ebből 1,08 millió volt Mercedes.

Igen nagy előnyre tett szert a BMW az USA-ban, ott az elmúlt évben 260 000 gépkocsit értékesítettek, szemben a Mercedes csoport 221 610 eladott autójával. Világszerte nagyban hozzájárult a BMW konszern előretöréséhez a Mini népszerűsége.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik