Élet-Stílus

Cadillac SRX – amerikai ízzel

15 éve még azok az amerikai nyugdíjasok akartak Cadillacet, akiknek nem kellett semmi izgalom az életben. Ők most szívszélhűdést kapnának a Cadillac SRX-től.

Néhány napja egy Volvo sajtótájékoztatón a Cadillacet és a Skodát emelték ki, afféle csodapéldaként. A svédek marketingkutatói szerint ennél a két márkánál tudták tökélyre vinni a márka átpozícionálását. A Skoda példáját nem kell ecsetelni. Ezzel szemben a Cadillac példáját európai ésszel reménytelen felfogni. Az ezredforduló tájékán vonták ki végérvényesen a forgalomból a Cadillac Eldorádót, az amerikai autóikont, és ugyanerre az időszakra tehető a Cadillac Evoq tanulmány színrelépése. Mindkét mozzanat egy célt szolgált: a Cadillac soha többé nem lehet tehetős nyugdíjasok és ezeréves eszméket követő, ősz halántékú amerikaiak kedvence. A Cadillac-ből olyan márkát próbálnak építeni, ami világszerte képes a luxust hétköznapi formában tálalni.

Amerikai bitang

Ez az SRX egy igazi nagy dög, ahogy a modern autós nyelv hívja: SUV. Magas, de nem terepjáró, hétszemélyes, de nem is egyterű.

Összkerék-hajtása állandó, felezőt kapcsolni, diffit zárni nem lehet. A kerékfelfüggesztés teljesen független hátul is, nem úgy, mintha a Chrysler Grand Voyagernél, ahol teherautó módra merevtengelyt és laprugót tettek a vas alá. Ettől függetlenül a Cadillac SRX az első látásra és az első néhány méteren pont ugyanolyan ormótlan böszme dögnek mutatta magát, mint minden amerikai vasmacho. Mozgása is mackós, minden mozdulatot kétszer meggondol, mielőtt valóban menne valamerre.

4,6 liter – 325 lóerő


Cadillac SRX – amerikai ízzel 1

Fotó: Vezess.hu

Van kisebb motor is, de az nem is kéne. Nagyon szimpatikus vonás a Cadillac részéről, hogy szemrebbenés nélkül le merik írni a nagy vas valódi fogyasztását: 19,1 liter/100 km városban. A kisebb 3,6 literes V6-osnak, és a nagyobb 4,6 literes V8-asnak is pont ugyanannyi. Országúton és vegyes üzemben már van különbség: kevesebbet fogyaszt a V8-as!

Maga a teljesítményorgia nem ront ajtóstul a házba, sőt, azt merem mondani, hogy a 325 lóerőtől többet vártam volna. Elhiszem, hogy 7,4 másodperc kell csak a 100-as sprintre, de valahogy nem érzem. Elméletileg 225 km/óra lenne a végsebesség, de nem mertem 180-nál többet nyomni.

Odabent

Három méter a Cadillac SRX tengelytávja. Kétség sem férhet hozzá, ez az autó odabent is irgalmatlan méretű. Leghátul, a plusz pénzért adott harmadik sorban ez már csak akkor igaz, ha tízéves fejjel vetemedünk ilyen kijelentésre. Én még ilyet nem láttam: ez az üléssor elektromosan csukható össze, és tüntethető el a padlóban. Így már nem is olyan sok az ülésekért kért 425 ezer forint.


Cadillac SRX – amerikai ízzel 2

Fotó: Vezess.hu

Ebben az autóban a fa tényleg fa, a műanyag meg első osztályú. Különösebb formatervezői bravúrt nem sikerült végrehajtani az utastérben, a Saabos levegőbelépők és a dupla méretű fedélzeti számítógéppel egybeépített rádió nem ad semmi extra érzést.

Élmény

Klasszikus értelemben vett vezetési élménnyel nem szolgál az SRX. Ezzel a batárral nem lehet ezerszám habzsolni a kanyarokat. A futómű ugyan pontosan követi szándékainkat, de a két tonna, amit a karunkkal és a talpunkkal irányítunk, folyton önálló életre kel. Ha magállunk, ő tovább szeretne menni, ha kanyarodunk, ő direkt másfele fordul.

Ennek ellenére imádtam az SRX-et. Igazi hatalmas amerikai doboz, ami olyan határozottan van jelen az úton, hogy lerobbantani sem lehet. A sebességmámort és az élményt más csomagolásban kapjuk, mint ahogy azt korábban szerettük, de ez az amerikai íz sem rossz.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik