Élet-Stílus

Tavasszal érkezik a Peugeot 207

Valószínűleg a Genfi Autószalonon leleplezik a Peugeot legsikeresebb modelljének utódját.

A várhatóan 207 néven bemutatkozó autó a Renault Clióhoz és a Fiat Puntóhoz hasonlóan jelentős méretnövekedésen megy át. Az autó 3,95 méter hosszúnak ígérkezik, a tengelytávja tíz, a szélessége öt centiméterrel nő majd. Ezzel mind az utastér, mind a csomagtartó jelentősen bővül.

Arányait és formáját tekintve leginkább a 307-es Peugeot-ra emlékeztet az új kocsi. Az autó orr-részét a 407-eshez és az 1007-eshez hasonlóan a hatalmas, szájszerű nyílás uralja, de márkavédjegy az elnyúló fényszóró is. A Citroën C4-hez hasonlóan az oldalsó irányjelzők a tükör szárába kerülnek.

Az utastérben a nagyobb modellekben alkalmazott anyagokat láthatjuk viszont, az ígéretek szerint eltűnnek a kopogós részek. A korábbi négy számlapos műszeregység három szereplőre szűkül, az órákat alumínium gyűrű keretezi majd. A műszerfal közepére a 407-esben megismert nagyméretű színes képernyő kerül, ami alkalmas a navigációs rendszer információinak kijelzésére is.

A 207-es is három- és ötajtós karosszériával készül majd elsőként. Ezek a változatok talán már jövőre a szalonokba kerülhetnek, a kupé-kabrió (CC) és a kombi (SW) modellek csak 2007-től lesznek elérhetőek, ahogy a sportváltozat, az RC is. A hírek szerint a 206-os 2010-ig még gyártásban marad egyes piacok számára.

Továbbra is rendkívül széles motorpaletta áll majd a vevők rendelkezésére. A dízeleknél négy motor várható, míg benzinesből valószínűleg öt lesz. Az 1,4-es HDi 70 és 90 lóerős teljesítménnyel, az 1,6-os 110 lóerővel kerül a 207-be. Később valósulhat meg a dízel sportváltozat, amelyben kétliteres HDi dolgozik majd.

A benzineseknél a már ismert 1.1-es és 1.4-es mellett újdonság lesz a BMW-től származó új fejlesztésű 1,6 literes motor. Alapesetben ez 115 lóerős, de készül majd turbófeltöltős változata is. Ezek közül a gyengébb 143, az RC-be szánt változat pedig 170-180 lóerősnek ígérkezik jelenlegi információink szerint. Ez szerepelt a Frankfurtban bemutatott 20CUP tanulmányban is.

Az ötsebességes manuális sebességváltó mellett, öt és hatsebességes a kormányról is vezérelhető automata váltók is rendelhetők lesznek a 207-hez. Nagy valószínűséggel a C3-hoz hasonlóan a Peugeot-nál is lesz automatikus Start-Stop funkciós, üzemanyag spórolós típus is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik