Élet-Stílus

Blogokat elemeznek az autógyárak

Az IBM Detroitban bemutatott egy autóipari megoldást, a Quality Insight-ot amely a legkülönbözőbb forrásokból, a szerelők jegyzőkönyveiből, az interneten fellelhető tesztekből, vásárlói véleményekből és tapasztalatokból, webnaplókból (blog-okból), szervizek és márkakereskedők adatbázisaiból, javítási naplóiból rendszerez egy adott típusról rendelkezésre álló információtömeget.

A több forrásból összegyűjtött nagy mennyiségű adat elemzése az autógyárak számára lehetővé teszi, hogy emeljék a gyártás színvonalát és jobban kezeljék a garanciával kapcsolatos ügyeket. Kiderül, melyek azok az alkatrészek, amelyek meghibásodása a legvalószínűbb így elkerülhetők a váratlan problémák és ritkábban lesz szükség a javítóműhely felkeresésére.

Az IBM rendszere képes a dokumentumokban levő szövegek és más, nem strukturált tartalomforrások feldolgozására, valamint a bennük levő mögöttes tartalmak, összefüggések és fontos tények megértésére. A nyílt szabványok alkalmazásával az autógyárak olyan kereteket alakíthatnak ki, amellyel értékesítési láncuk minden része, beleértve a kereskedőhálózatokat és a szállítókat is, integrálhatja az általa összegyűjtött hatalmas mennyiségű információt.

A garanciakövetelések, a karbantartási nyilvántartások, a telefonos ügyfélszolgálati központok) naplói, a javításokra irányuló kérések, az internetes csevegőszobák és a blogok olyan hasznos információkat tartalmazó források az autógyárak számára, amelyeket eddig nem használtak ki. Segítségükkel a gyártó nagyon korán felfigyelhet tipikus meghibásodásokra, figyelmeztetéseket adhat ki, és kidolgozhatja a problémák kezelését. A járművekre és a gépjárműparkokra vonatkozó hatalmas információtömeg tehát jelenleg is rendelkezésre áll ám azt különböző formában, elkülönítve tárolják, és nem teszik azokat elemzés céljából közös adatbázisba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik