Élet-Stílus

A Google saját üzenőprogramot tervez

A Google hamarosan beszáll az internetes üzenetküldők versenyébe a Google Talk szolgáltatás elindításával. A cég megnövekedett erőforrásait a szöveges és beszéd alapú kommunikáció megújítására fordítja.

Az új szolgáltatás, a Google Talk ambíciózus terveket fogalmaz meg az azonnali üzenetküldés és az internetes telefonálás továbbfejlesztésével kapcsolatban. A Google ezzel a lépéssel komoly támadást indít a rivális Yahoo, a mostanában feltámadó AOL, az általánosan elterjedt ICQ, valamint az ismert Microsoft Messenger szolgáltatásai ellen. A hírek szerint a Google Instant Messaging programját akár már szerdán beindíthatják.

A Google Talk túllép a billentyűzet használatával írott szöveges üzenetekből álló “beszélgetésen”, lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy valóban beszélgessenek egymással.

A Google szóvivője egyelőre nem nyilatkozott a cég terveiről. Amennyiben megerősítik a hírt, a számítógépes szöveg és beszéd alapú kapcsolatot biztosító szolgáltatás versenyre kel azon a piacon, melynek úttörője, a felhasználók tízmilliói által megkedvelt Skype.

Egy független elemző, Om Malik blogjában (http://gigaom.com/) rámutat, hogy az a technika, ami a Google számára lehetővé tette rendszerének kialakítását, egy nyílt forráskódú rendszer, a Jabber. A Jabber technológia képessé teszi a Google felhasználóit arra, hogy a hasonló alapokon álló, szintén Jabberrel működő rendszerekkel, mint például az America Online ICQ-ja vagy az Apple Computer Inc. iChatje, kapcsolatot létesíthessenek. “Ez a lehető legrosszabb hír – a Skypenak például, mert immár nem két, hanem három óriás akarja felkínálni az eredeti halvány utánzatát” – fogalmaz Malik.

A Google a minap indította útjára egy másik új szolgáltatását is; a Google Sidebar a háttérben fut, és biztosít “élő” információs frissítéseket a felhasználó számára. Az elmúlt évben a Google egyre újabb és újabb termékekkel rukkolt elő: többek között már e-mail szolgáltatást, elektronikus térképet, személyre szabott híreket is kínál.

Lépései egyre messzebb juttatják gyökereitől, a webes kereséstől, és a cég egyre inkább a széles spektrumú internetes médiavállalattá válik.

Az üzenetküldéssel olyan piacra készül betörni, ahol a “nagyoknak” tízmilliós nagyságrendű ügyfele van; az America Online, az AIM és az ICQ márkákkal több mint 40 millió felhasználót ér el – csak az Egyesült Államokban; a Yahoonak mintegy 20 millió, a Microsoft MSN Messengerének úgy 14 millió használója van – derül ki a comScore Media Metrix legfrissebb adataiból.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik