Élet-Stílus

8 millió euróval esett a BMW profitja

A német BMW autógyár adózott eredménye a második negyedévben 663 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 671 millióhoz képest, és épphogy meghaladta az elemzők várta 662 milliót.

Az adó előtti eredmény 916 millió euróra csökkent 1,084 milliárdhoz képest, a forgalom – az első negyedévi visszaesés után – 2,1 százalékkal 12,159 milliárdra nőtt 11,91 milliárdhoz képest, jelentették a cégnél szerdán.

A második negyedévben 354 324 járművet adtak el, 10,4 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 321 010-nél. Az első félévben az értékesítés, mennyiségben, 9,4 százalékkal gyarapodott, vagyis a második negyedévben gyorsult az eladások üteme. A mennyiségi növekedés és a bevétel-növekedés ütemének nagy különbsége viszont arra vall, hogy az árverseny igencsak elérte a luxusautók piacát is a második negyedévben.

A cégnél a valutaárfolyamok hatásával, a nyersanyagok drágulásával és az intenzívebb piaci versennyel magyarázták a fejleményeket.

Az első negyedévben a BMW adózott eredménye 519 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 523 millióhoz képest, de jócskán meghaladta az elemzők várakozásait, annak jeléül, hogy a személyautógyárak nemzetközi értékesítési gondjai még mindig a vártnál kevésbé érintették a drágább luxusautókat, habár ezen a piacon is árverseny kezdődött. A dollár gyengeségét és a nyersanyagok drágaságát ezek a gyártók is megérezték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik