Élet-Stílus

Sziget 2005 – Szponzorrock

admin
admin

2005. 07. 28. 08:00

Több nagy dobásra készül az idei Sziget. A kétmilliárdot meghaladó büdzséből bőven jut sztárokra, lesz Tesco, és vélhetően először teltház. Az egyhetes eseményre a hetijegyért június 15-éig 20 ezer forintot kellett fizetni, a fesztivál kezdetéig 25 ezret, azon túl 30 ezret. A napijegy ötezer forint.

A Sziget fennállásának eddigi 12 éve alatt teltház miatt még nem maradt kívül senki. A jegyeladásokról tájékozódva megtudtuk, hogy az idén nem csak marketing célokat szolgálhat a megtelt tábla a bejáraton. A július 26-i állapotok szerint a heti jegyek már ezen a hétvégén elfogyhatnak.

Takács Gábor a Sziget Kft. ügyvezetője a FigyelőNetnek elmondta, hogy a kiadott 25 000 hetijegyből 24 000 darabot értékesítenek közvetlenül terjesztőkön keresztül és 1000 darabot a helyszínen. Az eladások most azt mutatják, hogy várhatóan a hét végéig elfogy az utcai terjesztésű heti jegy. A napi jegyekből a Sziget szervezősége minden napra 40 000 darabot nyomatott, mivel 65 000 vendég egyszerre való benntartózkodását tartják kényelemesnek és biztonságosnak.

Miből lesz a cserebogár

A Sziget, amely a kezdetektől fogva dinamikusan tudott eddig minden évben fejlődni az idei évben idén is nagyot lépett a tavalyi 1,6 milliárdos költségvetéséhez képest. Az összeg most eléri a 2 milliárd forintot. A költségvetés összetevői viszont jó néhány év alatt szinte teljesen átrendeződtek.

Az állam 2003-ban még a rendezvény költségvetésének a 15 százalékát állta, míg tavaly már csak a 7 százalékát, az idén pedig csupán 6 százalékot vállalt. A jegybevételek körülbelül 55 százalékot jelentenek idén ez tavaly körülbelül 5 százalékkal volt magasabb, a szponzorpénzek 33, a vendéglátás bevételei pedig 6 százalékát fedeznék a tervek szerint a költségeknek.

A jelentős bevételek többségét aztán el is viszik sztárok. Kifizetésük mindig az egyik legjelentősebb tétel. Az idén egyébként itt sem kis ugrást hajtott végre a Sziget. Míg tavaly „mindössze” 300 milliót költöttek fellépőkre az idén ez az összeg eléri a fél milliárd forintot. A pontos összegek persze nem nyilvánosak azonban annyit elárultak, hogy az idei húzónév Korn kapja fellépéséért a legtöbbet.

Jelentős tétel persze minden évben a Sziget általános „felépítése”. Idén csak a biztonsági szolgálatok ellátásának költségei 100 millió forintos összeget emésztenek fel. Ehhez járul mintegy újabb 100 millióért a különböző kordonok és egyéb technikai felszerelések költsége. A színpad és a hangtechnika is elvisz úgy 220-250 milliót.

Mindezek mellett a nyereségesség úgy tűnik fenntartható. Az idei évre pontos összeget nem árultak el a szervezők, de elmondták hogy a Sziget, a közhiedelemmel ellentétben már ’96-óta nyereséges, persze jóval szerényebb mértékben mint az elmúlt néhány évben. Az utolsó két évre visszatekintve 2003 mintegy 30 milliós, 2004 pedig 50 milliós publikus profitot termelt a rendezvény.

Új fellépők : Tesco, Coca-Cola

Az egyre nagyobb számúnak érzékel szponzorok jelenléte, akikre egyre inkább támaszkodhat a szervező cég, az idén mintegy negyvenet szponzorálót jelent. Takács Gábor tájékoztatása szerint 14-15 „fizetős” szponzor van a többiek média szerződéseken keresztül bartereznek a Szigettel.

A cég ügyvezetője elmondta, nem szeretnék egyébként tovább emelni a szponzorok számát, amely idén megegyezik a tavalyi számmal. A Sziget új szponzorációs politikájának köszönhetően egyébként – amely egy régi nagytámogató cseréjét is hozta – a Coca-Cola személyében jelzi, hogy a Sziget hosszabb távú célja a nemzetközi fesztiválélet vérkeringésébe való még erőteljesebb bekerülés.

A nagy újítás a Tesco betelepülése is mindenképen újabb korszakhatárnak tekinthető. A három hipermarket elsősorban zöldség-gyümölcs és higénés szerek árusítását fogja végezni, az alapélelmiszerek árusítása mellett – a szigeten kívül is jellemző árakon.

Az esemény jellegéből adódó, szintén alapélelmiszernek tekinthető alkoholos áruk terjesztése is megoldottnak tűnik. Tömény szeszt ugyan nem, ám sört árusítnak majd a Szigeten a Tescók, amely egyébként az idén is egységáron; mint megtudtuk 260 forintért kerül csapolásra. A Tescoban ugyan ennyiért tervezik árusítani a folyékony kenyeret. A versenyt a hidegebb csapolt sör nyeri majd.

Zenei fellépők

A sztárvendégek között az angol énekesnő, Natalie Imbruglia és az ausztrál Nick Cave lehetnek a legnagyobb nevek. Fellép az új énekesnővel turnézó brit Morcheeba és a kilencvenes évek elektronikus tánczenei színterének egyik csapata, az Underworld.

Ugyancsak új énekesnővel érkezik az acid jazz zenét játszó Brand New Heavies, és fellép a reggae egyik legnagyobb sztárzenekara, a Waileres. A világzenei nagyszínpadon a Grammy-díjas Youssou N’Dour, és az algériai Khaled lesz jelen, és itt lesz a Buena Vista Social Club trombitása, Manuel Guajiro Mirabal is.

A The Toy Dolls vidám punk-zenekar nem régiben járt Budapesten, idén pedig új lemezt jelentet meg az Our Last Album? címmel, vélhetően a klasszikussá váló számok között erről is hallható majd a Szigeten. Idén is lesz metálszínpad, és az úgynevezett Dance Aréna is rengeteg sztárvendéget ígér. Ez utóbbi lesz egyébként idén is a legnagyobb sátor, amely 2700 négyzetméteres alapterületű.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

JERUSALEM, ISRAEL - DECEMBER 11:  Protesters burn a poster of U.S. President Donald Trump in front of the Damascus Gate at the entrance to the Old City on December 11, 2017 in Jerusalem, Israel. In an already divided city, U.S. President Donald Trump pushed relations in the city to breaking point after making the announcement to recognize Jerusalem as Israel's capital.  (Photo by Chris McGrath/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.