Élet-Stílus

Gyenge az idegenforgalmi marketing

Magyarországnak erősítenie kell az idegenforgalmi marketingjét Németországban – véli a TUI és a Neckermann, a legnagyobbak közé tartozó két német utazásszervező. Hazánk ennek ellenére kedvelt úti célja a német nyaralóknak – írja a Világgazdaság.

Magyarország a kelet-közép-európai országok között Lengyelországgal osztozik az első helyen, de nagyon homályos a magyarokról alkotott kép, és a lehetőségeket még messze nem használták ki. Az országot sajnos túl gyakran azonosítják a Balatonnal – állapította meg Michael Lehnus, a Neckermann utazásszervező társaság munkatársa.

Véleményét Robin Zimmermann, a TUI munkatársa is osztja: szerinte a Németországban elterjedt romantikus kliséket kellene nyomatékosítani. A marketingben – véleménye szerint – Magyarország sajátosságait kell erősebben hangsúlyozni, gondolva itt a pusztára, a lovakra, a cigányzenére, az ízes konyhára és a vendégszeretetre. Ez a megfelelő út ahhoz, hogy előnyre tegyenek szert a versenyben, s például megkülönböztessék magukat Ausztriától.

Az utazásszervezők hiányolják a bátorságot a célcsoportok egyértelmű megszólításához, ezért jelenleg kisebb csökkenés is tapasztalható a magyarországi foglalásoknál, legalábbis a hagyományos utak, a Balaton és a csoportos átalánydíjas utak esetében. Ezt többek között a magyarországi termálkincsre alapozva lehet ellensúlyozni, amellyel az ország a gyógyturizmus és a wellnessvendégek fellegvára lehet – szögezte le Michael Lehnus.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik