Élet-Stílus

Verseny lesz Hockenheimben

admin
admin

2005. 07. 21. 13:33

Különleges verseny lesz a hétvégén. A Forma-1 világbajnokság Német Nagydíján a jó taktika mellett a pályán is dönthetnek a helyezések sorsáról. Ellentétben több más pályával, a 2002-ben átépített hockenheimi aszfaltcsíkon ugyanis lehet előzni.














A tavalyi futam

A pálya vonalvezetése sem igazán trükkös, sem a féktávok, sem a kigyorsítások nem jelentenek nagy kihívást a versenyzőknek. Ellenben a mérnökök számára az autó stabilitásának beállítása komoly feladat.

Komoly fejtörést okozhat a meleg a csapatoknak, ami megterheli a motorokat is, de főként a gumikra lesz rossz hatással. Hockenheim kifejezetten koptatja a gumikat, amitől újra komoly gondban lehetnek egyes csapatok.

A Bridgestone véleménye szerint a versenynaptár két legkeményebb futama következik Németországban és Magyarországon, így nagyon sokat dolgoztak az abroncsokon. A csapatok ezt a kis rövid szünetet, mely egyedülálló volt júliusban, tesztelésre használták fel.

A Renault-nak – amely egy sor újítást időzített erre a futamra – mindesetre nagy kihívással kell szembenéznie ezen a hétvégén, hiszen idei legnagyobb riválisa, a McLaren ezúttal is hazai pályán áll rajthoz. A McLaren Mercedes így minden bizonnyal eltökélt lesz abban, hogy ismét hazai közönség előtt bizonyítson, hiszen a Brit Nagydíjon Montoya győzelmet szerzett és 2003-ban is Montoya vihette haza Hockenheimből a győztesnek járó trófeát. Mindenki meglepődne valószínűleg, ha Németországban nem McLaren-Renault csatát látna, de Räikkönennek szüksége is lenne egy jó eredményre. A 2004-es Német Nagydíjat Michael Schumacher nyerte, ám az idei ismétlésre minimális az esélye, a Ferrari jelenleg krízishelyzetben van.

A pálya és a verseny

Korábban a Nürburgring volt a Német Nagydíj otthona, ahol 23-szor rendezték meg a versenyt. A Nürburgringen jelenleg az Európa Nagydíjat rendezik. Hockenheim idén 30-ik alkalommal ad otthont a német futamnak.

2002-ben építették át a hockenheimi nyomvonalat, amelyből kikerült a legendás erdei rész. Ezeken az egyenes szakaszokon az autók padlógázzal száguldoztak.. Az új pályán nagy tapadást kell elérni, mivel sok a lassú kanyar, bár még mindig van két-három gyors kanyar és egy hosszú egyenes. A motorok jó húzása fontos szerepet kap, mivel a lassú kanyarokból minél gyorsabban kell kigyorsítani.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.