Élet-Stílus

Az autómentes belvárosért

Szakértők is vitatkoznak arról, hogyan lehetne kiszorítani az autókat a belvárosból. Nem egyértelmű a P+R program sikere, van, aki gyorsbusz-hálózatot építene, van aki forgalom-szabályozás helyett kitiltaná az autókat a belső kerületekből.

Budapesten négyezer P+R parkolóhely van, miközben naponta 230 ezer gépkocsi lép be a főváros területére, és 100 ezer indul el a külső kerületekből a belváros felé – közölte Lukács András. A Levegő Munkacsoport elnöke szerint a tervezett, további 8 ezer P+R parkoló sem segíti a közlekedési nehézségek megoldását.

Bánsági György, a fővárosi önkormányzat környezetvédelmi bizottságának elnöke szerint viszont a P+R programmal lehet eredményt elérni. Pozitív példakánt említette, hogy tavaly a Campona bevásárlóközpontnál létesítettek ilyen parkolót, ahonnan az igen sűrűn közlekedő vonatokkal lehet bejutni a belvárosba.

Walter Hook, az Amerikai Egyesült Államok Közlekedés- és Fejlesztéspolitikai Intézetének igazgatója azt ajánlotta a budapestiek figyelmébe, hogy a jelenlegi buszsávokat fejlesszék tovább, és azokat még inkább határolják el az egyéb forgalomtól. A szakértő szerint teljesen elkülönített buszsávval a metróhoz hasonló közlekedési feltételek biztosíthatók huszad áron.

Oscar Edmundo Diaz, a Kolumbiai Közlekedés- és Fejlesztéspolitikai Intézet munkatársa tapasztalataikat ismertetve elmondta: rájöttek, hiába fejlesztik a tömegközlekedést, a gépkocsiforgalmat csúcsidőben mindenképpen korlátozni kell a nagyobb városokban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik