Élet-Stílus

Szövetséget kötött a Vodafone és a Microsoft

A két óriáscég abban bízik, hogy az együttműködés révén közelebb hozhatják a 165 millió MSN Messenger felhasználót a 155 millió Vodafone előfizetőhöz.

A Microsof MSN és a Vodafone bejelentette, hogy együtt kezdik el tervezni egy közvetlen PC és mobil telefon közti kommunikációs szolgáltatás bevezetését.

“Az Instant Messaging (IM – gyors üzenet, pl. ICQ, MSN) egyre inkább előtérbe kerül a mobilpiacon is. Amikor az egymással kapcsolatban álló fogyasztóinkat közelebb hozzuk, több lehetőséget biztosítunk számukra a kapcsolattartásra. Egyezségünk az IM és az SMS terjedését segíti elő, mely újabb bevételt jelent majd számunkra” – számolt be Peter Bamford, a Vodafone marketing-igazgatója a TechNewsWorldnek.

Az elképzelések szerint a szolgáltatás lehetőséget adna a partner jelenlétének ellenőrzésére, valamint azonnali üzenetek váltására a PC-ik előtt ülő MSN felhasználók illetve a mobiltelefonjaikkal kommunikáló Vodafone előfizetők között, olvasható a Vodafone sajtóköz­le­mé­nyében.

“E technika segítségével az emberek tudni fogják, hogy mikor van beszélgetőtársuk PC vagy mobiltelefon közelben, így hatékonyabbá válik a kommunikáció. Az IM azonnali kapcsolatteremtést biztosít azoknak, akik fontosak egymás számára” – mondta Blake Irving, az MSN Communication alelnöke a PC Magazine érdeklődésére.

A szakértők véleménye megoszlik a vállalkozás eredményességéről. John Daley az OVM technikai tanácsadó cég elemzője szerint az új kapcsolat valóságos bombahírnek számít azokban az országokban, ahol a mobiltelefonos üzenetek népszerűsítése eddig nehézségekbe ütközött. Azonban Charles Golvin, a Forrester Research tanácsadó cég munkatársa korántsem ilyen derűlátó. “Rengeteg múlik az árazáson. Ha a díj hasonló módon lesz megszabva mint a szöveges üzenetek esetében, akkor nem lesz nagy a jelentősége ennek az egyezségnek. Úgy vélem Európában nehéz lesz majd értékesíteni” – nyilatkozta a piackutató a Red Herringnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik