Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a Wizz Air légitársasággal szemben, miután a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas rekedt ellátás nélkül a Közel-Keleten – közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
A közlemény szerint a hivatal kivizsgálja, hogy a légitársaság eleget tett-e a nemzetközi és uniós előírásokban foglalt tájékoztatási és segítségnyújtási kötelezettségének, biztosította-e az utasokat megillető ellátást, szállást, alternatív eljutást és kompenzációt.
A kormányhivatal vizsgálata során zéró toleranciát alkalmaz minden, az utasjogokat sértő magatartással szemben. Amennyiben a jogsértés megállapítást nyer, a légitársasággal szemben a lehető legszigorúbb bírságot szabják ki, amelynek mértéke elérheti a 650 millió forintot is
– áll a közleményben. Elfogadhatatlannak tartják, hogy egy nemzetközi légitársaság ilyen mértékben semmibe vegye a magyar állampolgárok jogait és biztonságát – tették hozzá.
A Wizz Air hétfőn jelentette be, hogy leállította minden közel-keleti járatát a közel-keleti helyzet további eszkalálódása és újabb légtérzárak miatt. A társaság azonnali hatállyal minden, a térségbe tartó járatát visszafordította vagy kitérő repülőtérre irányította. A hétfői, Budapestről Dubajba tartó járat Rijádban szállt le.
Frissítünk!
A Wizz Air az alábbi közleményben reagált a történtekre:
A közel-keleti helyzet hirtelen eszkalálódása rendkívüli helyzetet teremtett a térségben, amely minden légitársaságra, repülőtérre kihatással volt. Először Katar, majd az Egyesült Arab Emírségek is lezárta légterét. Minden ebbe a régióba érkező, vagy innen induló járat késett, vagy törölni kellett. A Dubajból Budapestre tervezett 2498-as járatot szintén nem tudott elindulni, mert a Budapestről Dubajba érkező repülőgépnek Rijádban meg kellett szakítani az útját.
A légtérzár elrendelése idején az utasfelvétel már zajlott, többen már befejezték a csomagfeladást és az utasbiztonsági ellenőrzés után a terminálban voltak. Őket a csomagokkal együtt ki kellett kísérni a biztonsági területről, amely a rendkívüli helyzet miatt elhúzódott. Az utasokat az általuk megadott elérhetőségeken először a járat késéséről, majd törléséről is értesítette a Wizz Air, amely saját költségén szállodai szobát foglalt számukra. A légitársaság kérdőívet küld ki az érintett utasainak, amelyben felméri, hogy hányan kérik az alternatív légitársaságokkal való hazaszállítást, melynek költségét szintén a Wizz Air állja. Őket az ügyfélszolgálat telefonon és e-mailben is keresni fogja a részletekkel kapcsolatban.
Az eljárás során a Wizz Air mindenben együttműködik a hatósággal.