Belföld

Vitézy szerint Lázár beszerzési kézivezérlése miatt nem sikerült gyorsan megoldani a hétvégi sorompóproblémát

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

A szombaton vasúti káoszt okozó, meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár miniszter felelőssége – erről ír bejegyzésében Vitéz Dávid.

És hogy miért Lázár hibája az alkatrészhiány? Mert miniszteri jóváhagyás nélkül egy sorompóalkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV – írja Vitézy, aki szerint Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézivezérlése vastagon benne van a MÁV működési zavaraiban.

Nincs az a politikai vezetés egy minisztériumban, ami képes alkatrészbeszerzések ezreit egyesével ellenőrizni és jóváhagyni, egyesével politikai jóváhagyást adni minden egyes lámpabúra- vagy fékbetét-cserére. Pedig ez most a szabály: minden beszerzést egyesével hagynak jóvá a minisztériumban, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók beajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után. És ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne. Pech

– írja a Podmaniczky Mozgalom vezetője.

Ahogy arról a 24.hu beszámolt korábban, Lázár a MÁV-csoport beszerzéseit a Navracsicsot betámadó lap tulajdonosához szervezte ki.

Kapcsolódó
Lázár kiszervezte a MÁV-csoport beszerzéseit a Navracsicsot betámadó lap tulajdonosához
Az építési és közlekedési tárca alá tartozó állami vállalatoknak a miniszter régi ismerőse által vezetett cégen keresztül kell intézni az eszközbeszerzést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik