Belföld

Pár év alatt ötszörösére nőtt Budapesten az elektromos taxik száma, ez pedig a Margitsziget forgalmán is érződik

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu
2019-hez képest ezerrel nőtt a Budapesti Közút által kiadott margitszigeti behajtási-várakozási engedélyek száma 2023-ban, az igazi terhelést azonban a taxis forgalom drasztikus megnövekedése jelenti. A helyzetet egy 2021-es módosítás is súlyosítja, amely szerint bizonyos taxisok mindkét hídról bemehetnek a szigetre és mindkét hídról távozhatnak onnan. – Ha még inkább elektromossá válik a taxis flotta, akkor meg kell vizsgálni a szigorítás lehetőségét – erről Kiss Ambrus beszélt a 24.hu-nak, jelezve, tájékoztatást kért a Budapest Közúttól azzal kapcsolatban, hogy esetleg menekülő útvonalnak használják a szigetet.

2019-hez képest ezerrel nőtt a Budapesti Közút által kiadott margitszigeti behajtási-várakozási engedélyek száma 2023-ban, mégsem ez tűnik aggasztónak a forgalom tekintetében. A taxis forgalom megnövekedése ennél jóval feltűnőbb, ennek pedig két oka van:

  • egyrészt 2021 végén egy fővárosi módosítónak köszönhetően az 5E, vagy 5N környezetvédelmi osztályba sorolt elektromos taxik már a sziget mindkét oldalán ki- és behajthatnak,
  • másrészt pedig ezeknek a zöld rendszámos taxiknak a száma jelentősen, több mint ötszörösére, nőtt Budapesten az elmúlt öt évben.

Karácsony csökkenteni akarta az engedélyek számát

Csökkenteni fogjuk a margitszigeti behajtási engedélyek számát

– nyilatkozta Karácsony Gergely 2019-ben az Indexnek, miután a lap egy évvel korábban arról írt, hogy gyakorlatilag folyamatosan nő a kiadott engedélyek száma. A tendencia azóta sem változott, igaz, például a kiadott gazdálkodói engedélyek számát csökkentették.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!
Ha még nem vagy a 24 Extra előfizetője, ismerheted meg a csomagokat.

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Olvasói sztorik