Belföld

Használt bérmozdonyokkal korszerűsíti flottáját a MÁV

Máthé Zoltán / MTI
Vectron mozdony a Déli pályaudvaron 2020. július 31-én.
Máthé Zoltán / MTI
Vectron mozdony a Déli pályaudvaron 2020. július 31-én.

A műszaki átvizsgálást és a fóliázást követően szolgálatba állítottuk Vectron villanymozdonyunkat – jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója. A jármű a Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát és a MÁV-vezér ígérete szerint hamarosan a már beérkezett öt másik újabb mozdonyukkal is találkozhatnak az utasok országszerte. „Idén 55 mozdony érkezik a MÁV Zrt-hez. A rendszerváltás óta egy év alatt ennyi mozdony még nem érkezett a magyar vasútra. Ezekkel a korszerűbb járművekkel megerősítjük a mozdonyflottánkat, javítjuk a menetrendszerűséget és reményeink szerint az utasok elégedettségét is” – tette hozzá.

Fontos megemlíteni, hogy ezek nem új mozdonyok: nagyjából tízévesek lehetnek és a MÁV nem megvásárolta, hanem csak bérli ezeket az European Locomotiv Leasing (ELL) nevű lízingcégtől. Eredetileg új Vectronokat vásárolt volna a Siemenstől a MÁV, ám Lázár János közlekedési miniszter első intézkedéseinek egyikeként lefújta a közbeszerzést 2023 májusában. Azonban akkora a baj a MÁV-nál, hogy sürgősen be kellett szerezni használható mozdonyokat.

Kapcsolódó
Hét hatósági kötelezést írt elő Lázár minisztériuma a MÁV-nak egy nemrég zárult eljárás nyomán
Lapunk birtokába került az a dokumentum, amelyből kiderül, hogy a közlekedési tárca mire kötelezi rövid határidővel a MÁV-ot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik