Belföld

Leállt a közlekedés a vasúti fővonalon, ahol Lázár azonnali felújítást rendelt el

Kummer János / 24.hu
Kummer János / 24.hu

Szárligeten megsérült a felsővezeték, ezért az állomáson várhatóan 13:40-től a hiba elhárításáig, 30-60 percig nem közlekedhetnek a vonatok – olvasható a Mávinform Facebook oldalán. Az érintett nemzetközi vonatok a fennakadás végéig várakozásra kényszerülnek, menetidejük meghosszabbodhat.

A Győrből 12:38-kor Szárliget felé indított vonat csak Tatabányáig közlekedik, a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló vonat pedig csak Tatabányától közlekedik. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok közlekednek – derül ki a tájékoztatásból.

Augusztus végén a Szabad Európa írta meg, hogy miután kiderült, a sínek rossz állapota miatt korlátozták a vonatok sebességét, Lázár János építési és beruházási miniszter elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonalon, vagyis azon a fővonalon, ahol most felsővezeték-szakadás miatt áll a közlekedés. Az érintett szakaszon a felújítási munkák 32,5 milliárd forintba kerülnek, ehhez Lázár minisztériuma külön forrást nem szándékozott biztosítani. A MÁV szerint azonban ez így csak az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges pluszforrás nélkül. Lázár János később megüzente a MÁV-nak: „ne okoskodjanak”, hanem csinálják azt, amire utasította őket.

Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot

– fogalmazott a miniszter.

Frissítünk!

Szárligeten 14 órára megjavították a felsővezetéket, így ismét a felújítás alatt érvényes rend szerint közlekedhetnek a vonatok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik