Belföld

Bőven túl van az M0-s déli része azon a ponton, amire tervezték

MTI/Lakatos Péter
MTI/Lakatos Péter

Hiába az elmúlt évek kacapitásfejlesztése, továbbra is óriási terhelésnek van kitéve az M0-s körgyűrű, amelynek déli szakaszain tavaly naponta átlagosan több mint 20 ezer tehergépkocsi koptatta az aszfaltot, írja a Világgazdaság a Magyar Közút 2022-es forgalomszámlálási adataira hivatkozva.

Egy évvel ezelőtt ezeken a szakaszokon már elérte a százezret az átlagos napi gépjárműfogalom, tehát minden ötödik gépjárműből egy kamion volt.

Ezzel az M0-s egyértelműen az ország legforgalmasabb gyorsforgalmi útszakasza lett, ráadásul a legterheltebb, déli részén, a 6-os út és az 51 főút közötti 14 kilométeres etapon a kapacitáskihasználtság 130 százalék körül alakult 2022-ben, vagyis bőven túl van azon a ponton, amire tervezték.

A lap cikke szerint mivel sem az agglomerációs települések életminősége, sem költség szempontjából nem épp a legjobb választás lenne az M0-s további bővítése, a megoldás az M8-as és az M81-es, pontosabban az azóta átnevezett M200-as autóút megépítése lenne, ami oldaná az ország infrastruktúrájának főváros-centrikusságát, de ez minimum tíz évbe telne.

Kapcsolódó
Fizetős M0-s: napi hatezres forgalomnövekedéssel számol Budapest, Lázárék szerint erre való a vármegyei matrica
Éles vitát váltott ki, hogy a kormány a teljes M0-s autóutat fizetőssé tenné. Karácsony Gergely szerint ezzel a budapestieknek okoznak kárt. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár nem osztja a főpolgármester álláspontját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik