Belföld

A játék, ami hatalmas üzlet

Serco
Serco
Ma már közismert tény, hogy a videojátékok piaca méretben messze felülmúlja Hollywood bevételét. Az egykor csupán gyerekes, fiúkat megcélzó szórakozási forma világméretű jelenséggé vált. A 2023-ban körülbelül 385 milliárd dollárosra taksált iparág professzionalizálódott, és szinte mindenki megtalálja benne a maga kedvencét.

A mobilltelefon elterjedésével ráadásul alkalmi játékosok milliói jelentek meg. Emellett a sikeres franchise-ok tovább híztak (gondoljunk csak a FIFA márkanevével fémjelzett sportjátékokra), a Diablo feltámasztásával a nosztalgiafaktor is megerősödött, a Last of Us típusú történetmesélés pedig extra narratív elemekkel gazdagította az addig talán monotonabbnak tartott játékmenetet.

Természetesen a népszerűség egyik következményeként a játékok maguk kiléptek az eredeti hardverből, és képregények, jobb esetben filmek, sorozatok formájában folytatják hódító útjukat. Ez nem véletlen, hiszen sok ismert cím főszereplője pontosan egy mozivászonra kívánkozó figura (gondoljunk csak az aranyat hajkurászó, hercegnőt megmentő Mario-ra). Ezek mellett helyük van a sokkal kevesebbeket érdeklő, de innovatívabb indie játékoknak is.

De pontosan mitől lesz egy játék sikeres, honnan indult és merre tart a játékfejlesztés? Milyen videojátékok várhatnak ránk a jövőben?

Ezt az izgalmas kérdést járják körül az IT Akták vendégei a most következő négy részes beszélgetésben. A műsor szakértői ezúttal Szabó Ákos, a ZEN Stúdió projektmenedzsere, Beregi Tamás, író, játéktörténész, valamint Odri Kornél, a SERCO Informatika Zrt. szolgáltatási igazgatója. A műsorvezető Kánai András, a Meraki Marketing B2B kreatív igazgatója.

 

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik