Belföld

Elmeszelte a Médiatanács a Pride kampányfilmjét

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

Csakis a késő esti műsorsávban lehet társadalmi célú reklámként leadni a Pride-hónap kampányfilmjét, amelyben két lány megismerkedik, összeér a homlokuk, majd a Pride-felvonuláson kötnek ki.

A Telex a Budapest Pride-ra hivatkozva azt írja, nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a gyermekvédelminek nevezett homofóbtörvény értelmében veszélyes a kiskorúakra az idei Pride-hónap kampányfilmje a Médiahatóság szerint.

A Budapest Pride a filmet elküldte az RTL-nek, hogy adják le társadalmi célú reklámként, a csatorna pedig előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól, hogy a bejátszás milyen besorolás alá esne. A Telex emlékeztet, a Pride-filmeket a melegellenessé eltérített pedofiltörvény kihirdetéséig társadalmi célú reklámként sugározták.

A Médiatanács most azt állapította meg, hogy a videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami a törvény szerint „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása”.

Ezért tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani.

A kampányvideót másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV) leadják, az RTL nem.

Erről a videóról van szó:

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik