Belföld

A 142-es vasútvonal áthelyezését kéri a XVIII. kerület polgármestere

MTI
MTI

A 142-es vasútvonal, amely Budapestet Lajosmizsén keresztül köti össze Kecskeméttel, ez az utolsó elővárosi szakasz, amit még nem újítottak fel. A Lajozsmizséig tartó 73 kilométeres utat két teljes óra alatt teszik meg a dízelvonatok, miközben egyre többen költöznek ki az agglomerációba – írt nemrég a vonalról a Magyar Narancs.

A XVIII. kerület most azt javasolja, hogy ha már úgyis lekerült az uniós pénzcsapok elzárása miatt a betervezett beruházások listájáról a felújítás, akkor tervezzék át teljesen.

Kerületünket 120 éve választja ketté a 142-es vasútvonal, amely lényegében acélpengeként vágja Pestszentimrét két részre. Zajos, füstös, nehezen átjárható forgalmi akadály ez, ami mára már el is használódott. A jelenlegi kormányzati terv a vonal felújítását célozza, ami elkerülhetetlen, de a kerületiek érdeke nemcsak az, hogy felújítsák vonalat, hanem hogy a vasút vonala ne a házak között fusson, “új berlini” falként egy hosszú zajvédő fallal körülvéve, hanem ott, ahol senkit nem zavar: az M5 autópálya mellett

– írta BP18 Facebook-oldal

A kerület oldal szerint Szaniszló Sándor polgármester javaslatára a június 28-i testületi ülésen szavaznak a képviselők a gyáli polgármester vasútáthelyezési tervének támogatásáról.

Mindannyiunk érdeke, hogy a kerületünkben biztonságos és modern vonat- közlekedés legyen, de az már nem, hogy a vasút a házakhoz közel, zajos forgalmi akadályként vágjon el egymástól kerületrészeket. Most van lehetőség arra, hogy az unokáink számára is kedvező megoldást hozzunk létre. Ha most nem lépünk, ez a vonal valószínűleg örökre itt marad majd

– idézi az oldal az ellenzéki polgármestert.

A kerületi vezető arra is kitért, hogy szerinte mindez azért is időszerű kérdés most, mert a kormányzat ugyan kidolgozott egy tervet a felújításra, de már le is állította azt sok más egyéb beruházással együtt, ezért most van idő és lehetőség egy sokkal jobb terv kidolgozására.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik