Belföld

3600 diáknak kellett újraírnia a kompetenciamérést

MTI/Máthé Zoltán
MTI/Máthé Zoltán

Összesen 3600 tizedik évfolyamos tanulónak kellett újraírnia tavaly a 2022-es digitális kompetenciamérés tesztjeit, miután az informatikai rendszer több esetben nem működött megfelelően – tudta meg a Népszava az Oktatási Hivataltól (OH). A méréseket a múlt évben végezték el először digitális formában, a tesztek kitöltése április 20-án, a tizedik évfolyamokon kezdődött meg mintegy 80 ezer tanuló bevonásával, de már az első napon problémák adódtak.

Az OH tájékoztatása szerint a 2022. április 20. és május 31. közötti, 30 tanítási napot felölelő mérési időszakban egy olyan nap fordult elő, amikor egy „minden résztvevőt érintő körülmény” miatt az aznapi tanulók számára lehetővé tették a mérés újraírását függetlenül attól, az iskolában tapasztaltak-e hibát. Bár a tesztek megírása óta egy év telt el, az OH még nem közölt országos jelentést az eredményekről, holott a digitális módszernek épp az lenne az egyik előnye, hogy gyorsabbá tegye az adatok feldolgozását – írja a Népszava.

Az idei tanévtől két új országos mérést vezettek be az iskolákban, szeptember és november között úgynevezett bemeneti méréseken kellett részt venniük a 4., 5., 6., 8. és 10. évfolyamosoknak. Idén márciustól júniusig pedig 4-től 11. évfolyamig minden tanulónak kimeneti méréseken kell részt vennie. A tesztek célja, hogy a tanulók teljesítményét, tanév közbeni fejlődését vizsgálja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik