Belföld

A MÁV már most úgy számol, hogy jövőre több vonalon is nő majd a menetidő

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Aggasztó infógrafikát tett közzé a MÁV-Start: a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. A visszaesés jó néhány mellékvonalat érint majd, de fontos fővonalakon is negatív változásokra lehet számítani – írja az iho.hu. A cikkre Vitézy Dávid Facebook-bejegyzése hívta fel a figyelmet, a korábbi közlekedési államtitkár így kommentálta a szöveget: Régóta követem a MÁV ügyeit, de ilyet még talán sose láttam.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a szegedi, 140-es vonalon számolnak: a jelenleginél 13 perccel tart majd tovább az utazás Budapest és Csongrád-Csanád vármegye székhelye között. Nem sokkal jobb a helyzet a miskolci vonalon sem: a főváros és a borsodi vármegyeszékhely között hét perccel fog nőni a menetidő. Az IHO cikkében megjegyzi: jelenleg a vasúti pályák állapotának fenntartása is gyakorlatilag teljesíthetetlen feladat elé állítja a MÁV-ot, mely hatalmas pluszkiadásokkal néz szembe.

A várható változásokról egy térképet is közzétettek:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik