Belföld

A médiapiac torzítása és a hirdetések egyenlőtlen elosztása miatt indít pert a kormány ellen négy hetilap

Palágyi Barbara / 24.hu
Palágyi Barbara / 24.hu

A médiapiac torzítása és a hirdetések egyenlőtlen elosztása miatt indít pert a kormány ellen a Magyar Narancs, az Élet és Irodalom, a Jelen és a Magyar Hang – írja a Kreatív.

A bíróságon Tóth Balázs, a Helsinki Bizottság ügyvédje képviseli a lapokat. A kezdeményezést elindító Lukács Csaba, a Magyar Hang lapigazgatója a Kreatívnak elmondta, hogy jelenleg azt keresik, mely fórumokon lehet hatékonyan eljárást elindítani. Feljelentést tesznek az Európai Versenyhivatalnál és a magyar Gazdasági Versenyhivatalnál is. Megjegyzi: a magyarországi bíróságokon való perindítás kapcsán nincsenek nagy reményeik, de úgy érzik, kötelességünk ennek kezdeményezése is.

Ez egy kicsi ország, kicsi piac, nagyságrendileg tudjuk ki milyen példányszámokkal dolgozik. Hogy csak egyetlen példával éljek, 2020-ban a Figyelőt 1500-2000 példányban adták el. Kiszámoltam, hogy esetükben, ha akkor 790 forintért vásárolt valaki egy példányt, arra 3600 forint közpénz jutott, ami egyszerűen döbbenetes, azaz mintegy ötször annyit költött még erre az újságra az állam hirdetéseken keresztül, mint maga az olvasó, miközben más lapok próbálnak az éhhalál szélén egyensúlyozni

– érvel Lukács, aki azt is elmondta, kezdeményezni fogják a meghallgatást az Európa Parlament közelgő ülésén, melyen európai médiaszabadságról szóló törvényről tárgyalnak.

A piaci hirdetések vizsgálatánál arra jutottak, hogy több multi cég is a kormányhirdetések gyakorlatát követi, vagyis kizárólag kormánypárti lapokban hirdetnek.

A négy lap szeretné szorosabbra fűzni az együttműködést: a közelmúltban kölcsönös lapajánlókat indítottak és már dolgoznak a közös, kedvezményes áron kínált előfizetési lehetőségeken és a közös hirdetési értékesítésen is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik