Belföld

Színes fal, kertváros, elhagyott épületek: így fest ma a 40 éve sztrádával kettészelt környék

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

Színes fal, kertváros, elhagyott épületek: így fest ma a 40 éve sztrádával kettészelt környék

1982-ben egy álmos pesti külvároson vágott át a megépülő M3-as autópálya. Azóta lett zajvédő fal és felüljáró is, de hogyan hatott ez a környékre?

Már az 1900-as évek elején született javaslat az Andrássy út meghosszabbításáról, mely az akkor külön városként működő Rákospalotát, valamint Herminamezőt és Alsórákost kapcsolta be a város közúthálózatába. A mai M3-as autópálya bevezető szakaszával közel azonos nyomvonalon alapuló tervek az 1930-as években születtek meg, hogy előbb a hosszas egyeztetés, majd a háború söpörje őket a szőnyeg alá. Végül 1982-ben adták át ezt a szakaszt. Fotósunk azt figyelte meg, miként változott az ott élő lakóközösség élete az autópálya hatására. Az útépítés során elbontott házak cserepei, kerítései második életet élnek a régóta ott lakók birtokain. Rokonokat, szomszédokat választott ketté az autópálya, amelyet kezdetben az ott élők ellenállása övezett. A védőfalak létrejöttével enyhült az állandó zaj, felüljárók építésével könnyítették a kettévált útszakasz közti átjárhatóságot. Ma a faltól csupán pár méterre, kertvárosi övezetben leveleket gereblyéző úr, egykerekűző fiú, a felüljárón az autóknak integető lány egészíti ki az ipari területek, magára maradt házak látványát.

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
Olvasói sztorik