Belföld

Felvillanó reklámokkal hirdetik magukat Gattyánék a TV2-n

Koszticsák Szilárd / MTI
Koszticsák Szilárd / MTI

Digitalizáció!

– hirdeti piros alapon fehér betűkkel központi kampányüzenetét a Gattyán György-féle Legnagyobb Vállalkozás Kft. a Tv2 reklámblokkjában, ráadásul felvillanó, mindössze 14 másodperces hirdetésekben – szúrta ki a Telex olvasója. Ez megegyezik Gattyán pártjának, a Megoldás Mozgalomnak a fő üzenetével.

A reklámsting (fullánk) nevű hirdetéstípus lényege, hogy két hosszabb hirdetés közé ékelődve, alig egy másodpercre villan fel, ami épphogy eléri a befogadó észlelési küszöbét.

A felvillanó reklámtípusnak van olyan verziója, amely törvénytelennek számít, mivel csak a másodperc tört részéig látható, és csak tudat alatt érzékelhető.

Az egy másodperces vagy annál is rövidebb reklámok népszerűbbek az Egyesült Államokban, ahol több nagy vállalat, például a Pepsi és a Coca-Cola is csinált rövid, néha csak pár képkockából álló hirdetést, de Magyarországon sem példátlan ez a fajta hirdetéstípus. Nálunk először 2005 környékén futott ilyen reklám a Viasat 3-on, de 2016-ban nagy port kavart, hogy az MVM Paksot felvillanó reklámokkal népszerűsíti szintén a TV2.

A Telex kérdésére a TV2 elárulta, hogy a reklámsting évek óta működő hirdetési forma a csatornán, mellyel számos egyéb hirdető partnerük szokott élni. 

Frissítés

Cikkünk első verziójában – a Telex cikke alapján – azt írtuk, hogy Gattyán Megoldás Mozgalma a hirdető, ám a vállalkozás később jelezte, hogy nem Gattyán pártja, hanem Gattyán cége a reklám megrendelője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik